onsdag 7 juli 2010

.... OCH DET NYA RÖRET SPRANG LÄCK .....

.... IGÅR TISDAG - TACK GODE GUD FÖR ATT DET INTE VAR I HELGEN NÄR JAG VAR BORTREST

I lugn och ro sitter jag och äter lunch då ett ljud påkallar min uppmärksamhet. Efter litet sökande öppnar jag badrumsdörren ... och sprash ... sprutar vatten på mig! Det bara sprutar varmt vatten från en ledning och badrummet är varmt och dimmigt!

HJÄLP - VAD GÖR JAG???? Har sinnesnärvaro nog att lyfta golvbrunnens galler stänga dörren och lägga frottéhanddukar utanför dörren.
Var har jag numret till ansvarige? ringer första bästa! ut på gården för att hitta kvarvarande stamkillar - hittar ingen - på vägen in igen sitter min goda granne Amber på balkongen och uppfattar min situation. Hon lyckas få tag på en person som kan tala om var huvudkranen sitter och hon kommer inrusande till mig och ---LYCKAS STÄNGA AV VATTNET!!!! Min räddande ängel.!! Efter 45 minuter kommer killen jag själv ringt till och fixar det hela.

Nu börjar "saneringen" - 2 mattor ut på balkongen i solen för att torka. Handdukarna får torka upp parketten och hängas ut på balkongen för snabbtork.
Idag har jag dammsugit mattorna på fram-och baksida, torkat golvet, kört handdukar i tvättmaskinen och vädrat - vädrat - vädrat. OCH nu är allt som vanligt igen - men ojojoj vilken pärs.

Ännu en gång får jag tacka för att jag var hemma när det hela hände.
Och tack min söta Amber för ditt rådiga ingripande!!!
Orsaken till vattenläckan var en snedställd packning!!!

12 kommentarer:

Lisas torp sa...

Aj, aj, aj sicet elände och vilken tur att det inte blev värre och som sag - att du var hemma när det hände!

Hoppas att det blir lugnt nu för dej i värmen!
Jisses, sicket väder vi har!
Kram
Lisa

MårsArt sa...

Tur i oturen med röret som sprang läck. Tänk om du inte varit hemma.
Har skjutit på Stockholmsresan till denna helg.
Kram
Agneta

Musikanta sa...

Du borde verkligen påkalla för ansvariga hur mycket jobb du hade för detta. Det måste ju vara slarvigt gjort! Finns ingenting värre än vatten som läcker, det kan ju orsaka enorm skada! Tur i oturen att Amber var hemma och kunde hjälpa dig...
Varma (!) kramar!

Ingrid sa...

Men söta Eleonora vilket elände!!

Tur att det löste sig så snabbt, men så trist med en massa extrajobb, det borde du ju nästan har ersättning för.

Och tänk om du inte varit hemma.

Ha en fin torsdag!
Kram Ingrid

Helena sa...

Vilken tur att du var hemma...det hade kunnat gå riktigt illa annars.
Är det klara med stambytet nu?
Ha en skön dag i solen min vän!
Kram

Eleonora sa...

Lisa: Ja du det var tur att jag var hemma och kunde ingripa så snabbt.

Agneta: Du får varmt och gott i Sthlm denna helgen också!!

Musikanta: Jättegulliga "gubbar" finns här - dom har varit och kollat ev. skador flera dagar, så det finns inget att anmärka på.

Ingrid: Det extra jobb jag fick var att torka mattorna och dammsuga dem på fram- o baksida. Inget att snacka om!

Helena: Jo stambytet är klart i min huskropp - 2 andra återstår. Det har gått otroligt smidigt och lättsamt - om man nu fråntar den här olyckan. Visst var det tur att jag var hemma - tror du att jag har tänkt på det några gånger??

STENLYCKA sa...

Hej!
Nej, men vad jobbigt du har det. Det var väl tur att du var hemma. Hoppas det lugnar ner sig och att allt torkar och ordnar upp sig!
Kram och ha det bästa!
Raina

Agneta sa...

Hejsan, Eleonora!

Ja du, har man inte jobb, så skaffar man sig ;-)

Själv håller jag på att försöka "laga" min nya dator som inte vill uppföra sig som den ska.
Letar adresser till bloggar/hemsidor...suck för tekniken!

Var det månne stambytet som var orsaken till denna fadäs? Klart att du ska ha ersättning om något blivit förstört.
Tur i oturen att inget värdefullt blev skadat.

Måste vara skönt att allt återgått till det normala igen, för stambyte är då inte roligt inte. Dessutom brukar det synas på hyresavin...
Ha det så gott!
kramen, Agneta

Gunilla sa...

Vilket elände! Tur vi har en varm sommar så att allt som blev blött torkar snabbt!

Amber sa...

Tur att vi har varandra! Men skumt var det att det bara sprang läck sådär...

Bilder från min kamera sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Erika sa...

Det där kunde verkligen blivit en riktig katastrof om du varit bortrest. Tur att du var hemma så det snabbt kunde avstyras. Hemska tanke som det kunde blivit. Vattenskador är inte att leka med alls.

Om du undrar är det jag som tagit bort kommentaren och skrivit om den. Jag glömde nämligen att tala om vem jag var så det blev bara några tossiga bokstäver som namn.

Kram