tisdag 27 juli 2010

B Ö C K E R ....

Äntligen har jag avslutat
Jane Fonda-boken
mycket fängslande och intressant bok
men med 595 sidor tar det sin lilla tid
att på "lediga stunder" läsa sig igenom.
"Mitt liv så här långt är en positiv bok
full av hopp och livskraft. En bok skriven
av en kvinna som till varje pris ville
behaga männen men som bedrog
sig själv under större delen av sitt liv"
(Brombergs)
Jane Fonda -
vacker, modig och frispråkig.
Politisk aktivist, Oscars-belönad 2 ggr,
alert workout-guru

-------------
Brevväxlingen mellan Nancy Mitford
och Evelyn Waugh
500 sidor på engelska
har blivit mig övermäktig och
ska återlämnas till biblioteket idag
-------------
Boken Väninnan är snart avslutad;
Eva Franchell berättar om sin
väninna Anna Lindh
och om det politiska maktspelet.
--------------
Nyköpt är I nöd och Lust
av Elizabeth Gilbert,
en bok jag ser mycket fram emot att få börja.
Hennes bok
Lyckan, Kärleken och Meningen med Livet
tyckte jag mycket om,
- en bok som nu håller på att filmas
med Julia Roberts i huvudrollen
Den filmen ser jag fram emot att få se!
-----------------
Ytterligare nyinköp;
2 böcker om familjesagan
Dynastin Ravenscar
av Barbara Taylor Bradford
Nu har jag mycket trevligt att att se fram emot
till kommande mörka höstkvällar

5 kommentarer:

Stina sa...

Nä, han var svensk han, den gubben. *fniss*
Kramis

Lisas torp sa...

Tack för alla fina boktips! Det är lite torka på den fronten här just nu - det har varit så mycket annat en tid.
Men snart ska jag nog också leta fram något intressant.
Jane Fondas bok har jag också läst - köpte den när hon var i stan på NK, men orkade inte stå i kö för att få den signerad, men jag SÅG och hörde henne i alla fall
när hon hade sin presentation där.
Jo, visst är den intressant - vilket liv hon har levt - vilka omvälvande händelser...!
Ha det riktigt gott!
Kram
Lisa

Erika sa...

Många bra boktips du rekommenderar. Tyvärr är jag ingen större bokläsare längre, har varit, men det har avtagit betydligt. Det var på den tiden jag kunde ligga i sängen på sidan och läsa med fullgod syn, det går liksom inte så bra att göra det med glasögon. Dom har en förmåga att kasa åt sidan. Sitta i en stol och läsa är inget bra alternativ heller, men nog om det.

Boken om Anna Lindh kan vara intressant läsning. Jane Fonda en mycket fascinerande person i många avseenden. Boken du nämner som nu håller på att filmas med J.R det låter som det skulle kunna vara något i mitt tycke och smak. Gillar henne skarpt, och hennes smittande skratt är väl bara för härligt, plus att hon har ett sådant bedårande fint utseende.

Idag blev det fisk till middag, och efter det gjorde jag en äppelkaka som nu är i ugnen. Ska bli gott med vaniljkräm till.
Solen skiner till lite då och då, annars har det regnar några dagar med mindre gradantal mot vad det varit ett tag. Bara skönt med svalt väder så man känner att man kan andas.

Tack rara Eleonora för dina kommentarer.

Ingrid sa...

Hejsan Eleonora och varmt tack för din kommentar hos mig!

Och tack för många bra boktips, boken om och av Jane Fonda har jag nosat på en gång, men kom inte igenom den.

Boken om Anna Lind ska jag absolut försöka få tag i. Jag beundrade henne mycket.

Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram Ingrid

MårsArt sa...

Tack för boktipsen, blir bra till hösten.
Nu blir det inte mycket läst.
Näsan mot solen...
Funderar på beskrivningen av lampskärmen.
Kram
Agneta