måndag 28 juni 2010

S O M M A R L O V

och resan ställdes - som vanligt - till Tylösand!

Så fort vi kom fram (dotter, dotterdotter och jag) gick vi ner till stranden och andades djupt! En underbar känsla.


Detta är det mysiga hus som vi bor i - tre minuters promenad från stranden!


Sommarvärme och sol alla dagar, men vattnet var för kallt för mig.
18 grader är i minsta laget för en reumatiker - men barnbarnet badade varje dag.
På tisdagen blev det födelsedagsbricka med rosor, kaffe och present till dottern. Vi firade henne hela dagen - tom min svåger kom ihåg med present!
Några turer in till Halmstad blev det givetvis. Jag hade turen att hitta flera mysiga T-shirts och litet annat, så jag passade på att handla medan jag hade smakråd med mig.
Och så klippte jag av mitt långa hår!!!! Första dagarna ångrade jag mig bittert, men nu är jag glad att det blev gjort.
Midsommarafton och svärsonen kom -
så ock några goda vänner, som vi inviterat på fördrink med bubbelvin och tilltugg. Sedan gick var och en hem till sitt för att grilla. Trevligt att kunna starta sommaren i all enkelhet med goda vänner var det..


Här rensas havskräftorna - MUMS....



Även lilla Kinah (papegojan) fick vara med och hon tyckte verkligen om att få stå ute på terassen. Oj vad hon lyssnade på alla fågelläten!


BLÅKLINT OCH PRÄSTKRAGAR - vad kan vara mer svenskt?


Midsommardagen blev det hemfärd igen. Synd att lämna denna underbara plats, men det yrkesarbetande värdparet var ju tvingade att återgå till sina arbeten idag, måndag.
Jag har besökt käre svåger varje dag och försökt pigga upp på många olika sätt. Ibland har det gått bra - ibland inte. Han har varit trött och orkeslös, men sitter uppe hela dagarna och kan gå själv med hjälp av en rullator. Många gånger har han tackat mig och dottern för att vi kom och verkligen visat glädje av att få träffa oss.

10 kommentarer:

MårsArt sa...

Det verkar som om du haft en fin midsommarhelg i Tylösand, och så nära havet.
Jag har också varit hos frissan och kapat en bit. Klippte av mitt långa hår för några år sedan.
Denna helg ska jag upp till Stockholm och hjälpa sonen med hans flytt till tjejen.
Från Sickla till Solna.
Ha det gott i värmen,
Agneta

Dubbelörn sa...

Vilket läge på huset... havsluften ger energi!

Låter som ni haft en härlig midsommar o för svågern är det nog inte så lätt att anpassa sig till nya livet. Kommer ihåg min mor o far o det var definitivt inte enkelt.

Stor kram till dig vännen

Ingrid sa...

Hejsan Eleonora!

Så trevligt att du är tillbaka igen, även om jag misstänker att du inte haft något emot att få ha ett lite längre sommarlov.

Det kan nog kännas bra ovant om man haft långt hår länge och sedan klipper av det. Jag har försökt att låta mitt hår växa ibland, men har aldrig haft tålamod utan har alltid haft ganska korta frisyrer.

Ni ser ut att ha haft en riktigt härlig midsommar. Visst var det skönt att det äntligen blev lite sommarväder och så lämpligt precis till helgen.

Må så gott!
Kram Ingrid

Lisas torp sa...

Härligt att "se" dej här igen!

Du verkar ha haft en ljuvlig vistelse där vid havet! Åh, så skönt att få vandra vid stranden och bara andas och njuta!
Så du har nu fått en riktig "dos" av gemenskap och annat kul vad jag förstår!
Ha nu en härlig vecka, och tack för hälsningen hos mej!
Kram
Lisa

Lena M Janson sa...

Underbara ord...bilder...tack... <3

Gunilla sa...

Jag förstår att du har haft en fantastisk midsommarhelg! Vi var en liten tur till Halmstad (jag har föräldrar och bror i Åled/Sennan, Oskarström) igår. Fyndade på rea jag också! :)

Helena sa...

Åh så härligt ni haft det.=)
Så du är bara hemma och vänder...härligt.
Jag åker till Göteborg på torsdagkväll för att hälsa på min syster och hennes småtjejer.
Vad tufft av dig att klippa av håret.
Skönt att du gillar din nya frisyr nu.
Solvarma kramar från mig till dig min vän!

Bloggblad sa...

Så underbart det måste ha varit där nere vid havet! Jag hade nog badat, sen jag fick "tjejbrus" (även känt som kärringhetta) klarar jag kallvatten himla bra. Förr fick jag ont i lederna.

Tack för dina rara ord hos mig! Jag smyger nog omkring lite här och där i alla tysthet - men det känns skönt att slippa pressen att svara och läsa och skriva... blir lätt för långa stunder vid datorn.

Anonym sa...

Så fin midsommar du haft! Ett riktigt sommarhus fick ni tag på att bo i också.
Vad du var modig som klippte av håret! Jag gjorde lika 2002 och har inte ångrat det en enda dag!! Hade varit på väg många gånger men avbeställt tiden varje gång...

Nu får du njuta av din sköna balkong... den är nog inte så dum den heller (fast den skulle nog ha haft havsluft att andas).

Må så gott.
Kram Eva-Mari

Stina sa...

Vilken mysig liten stuga.:-) Kram Stina