torsdag 17 juni 2010

KUNGLIGT ÖVERALLT ----- .....




----- PÅ TV .....
men inte hos mig just nu ----


Jag har idag varit på på ögonkliniken för att kontrollera trycket - som var alldeles för högt vid mitt senaste besök - och idag fått konstaterat att trycket är OK (tack vare den nya medicinen) - något som verkligen gläder Toppen!
Jag har städat mellan varven som stambytet pågått och plockat i ordning så gott jag kunnat och på lördag bär det av söderut på semester. Det som då inte är avklarat - får bli kvar till dess jag återkommer hem igen.


Nu har dessutom mitt sovrum blivit klart med den nya gaveln (samma tyg som gardinerna) - tack vare en hjälpsam och duktig dotter - och jag sover som prinsessan på Ärten bland alla nya kuddar! och nytt sänglinne!!
Nu blir det paus för mig ett tag -. semester hägrar - jag hör av mig i början av juli -

15 kommentarer:

Ingrid sa...

Det var väl skönt att trycket sjunkit igen. För inte är det roligt att få krångel med synen. Och så fint du fått i ditt sovrum. Det blev snyggt med klädseln på gaveln.

Och Ha en riktigt härlig semester!

Kram Ingrid

Lisas torp sa...

Oj, här har jag visst missat ett inlägg! Jag kan tro att det är rörigt när stambytet pågår! Du verkar ju ändå klara det gansk bra och din bädd ser otroligt inbjudande ut och så snygg gaveln är! Nåja, liiiite kungligt är det allt hos dej också!

Ha en jättskön vistelse söderöver!
Kramar
Lisa

Inkan© sa...

Du må ha en kunglig semester - och njut av sköna dagar!
Själv intar jag Sveriges vackraste landskap under juli månad... Sedan blir det västkusten och mitt älskade hav.

vem: m l i (minikaka) ? sa...

Kika in hos mig och vinn ett jättefint smycke till dig eller någon du tycker om :-)

Kramar, fin blogg!

Länk: http://mlisord.blogspot.com/2010/06/tavling-hos-mig.html

Musikanta sa...

Så vackert det blev med sänggaveln och med det vita sänglinnet till! Ibland blir jag så trött på alla mina olikfärgade påslakan...

Skönt att höra att trycket över ögat gått ner. Man är alltid orolig när det gäller synen!
Ha en skön semester och många kramar från Ingrid/Musikanta.

MårsArt sa...

Tur att det finns medikamenter som fungerar...
Klart att du ska sova kungligt!
Ha nu en skön resa och sommar(men du är väl inte borta HELA sommaren...)?
Kram, Agneta

Stina sa...

Det ser nog ut som jag gör en massa hela tiden. Men så är det inte. Dagarna här är mest vila och ta det lugnt. Gubben hjälper till och gör en massa.:-) Kram Stina

Agneta sa...

Hej!
Så fiffigt att klä gaveln i samma tyg som gardinerna:-) Fast då gäller det att inte byta gardiner...har jag nojan på att göra:-))
Vitt sänglinne är alltid snyggt och jag har börjat plocka fram gammalt broderat fr. min salig mors tid, som håller hög klass än i dag. det var kvalité på den tiden, 1930-40-talet.
Synen är viktig och det måste vara en lättnad att få så goda besked inför semestern dessutom.
Ha det nu så skönt!
Kram, Agneta

Anonym sa...

Så fint du har gjort i sovrummet! Vacker sänggavel!

Härligt med positivt resultat på ögontrycket, tänk vilken tur att medicinen hjälper. Ha det nu så underbart vid havet! Njut och kom tillbaka med nya krafter!

Kramar Eva-Mari

Elisabeth sa...

Eleonora, jag ber om ursäkt att jag inte är så bra på att svara och skriva nu. Men det mesta av min tid måste gå till Carolina nu... hon är så förtvivlat ensam. Å nu när sommarlovet kom så blev det ju så påtagligt. Jag fixar på, och måste vara både mamma och kompis nu.
Hon har försökt sms:a och ringa sina gamla kompisar, men de har ju sina liv...
Veckan har varit tuff för henne, och hon frågade till och med om hon fick följa med mig och min vän M (kontaktpersonen) ut. Vilket hon ju naturligtvis fick...

Men min vän, jag önskar dig en riktigt riktigt fin och skön semester! Hoppas den blir fylld med sådant roligt som du kan minnas och glädjas åt när det kanske sedan går lite tyngre...

Varm varm kram...

Helena sa...

Så underbart fint du har fått det.
Förstår att du kommer att sova som en prinsessa där.
Skönt att ögat mår bättre.
Önskar dig en trevlig semester.
Kram vännen!

Gisan sa...

Skönt med ett tryck som är okej. Trycket på tyget på din sänggavel är också mycket fint! =) Kramar...

Anonym sa...

En riktigt ljuvlig midsommar önskar jag dig!

Kram Eva-Mari

Busig sa...

Så fint det var i rummet! mycket snyggt!

Tankevågor sa...

Skönt att det var bra med trycket! Hoppas du har det riktigt bra på på din semester!
Vad jättefint det blev i ditt sovrum!

Ha det så gott fina du så ses vi snart igen i bloggen!

Sommarkram från Lisbeth