tisdag 1 juni 2010

ÅRSLUNCH MED SPF ....




........ På Restaurang Holmen i Saltsjöbaden


Speciell krog, som egentligen delvis ligger på bryggan och med hela utloppet till havet precis framför sig. Hit går matglada gäster gärna.


Båtar i miljonklassen fanns det gott om! Hamnen ligger direkt nedanför Grand Hotel Saltsjöbaden. Vackert är det och där finns alltid något som händer och något att fästa blicken på.


Vad jag åt? Något så prosaiskt som Isterband och färskpotatis i senapssås!
(Älska isterband - men det ger så hemskt matos så det tillagas aldrig hemma)

Ha det gott alla vänner!

9 kommentarer:

Ingrid sa...

Vilket vackert mål för en lunch. SPF är vi också med i Åke och jag.

Isterband är riktigt gott. Ibland gör jag dem med stuvad potatis till och ibland får de smälta ihop tillsammans med potatis till en pytt. Med stekt ägg och inlagda rödbetor är det en höjdare.

När min syster från Lidingö är här måste jag alltid bjuda på isterband i någon form. Hon är ju gift med en tunisier och han äter inte griskött. Så isterband är kalasmat för henne.

Ha det så gott!
Kram Ingrid

Elisabeth sa...

God morgon, min sköna.... hoppas allt är väl med dig? Hur gick det med ögontrycket? Hoppas det var bra, och att du inte behöver äta än mer medicin för det.

Varm kram..

Ps. Vilken underbart vacker väska du fick av din dotter... å jag förstår att hon är precis lika omtänksam och rar som sin mamma!!

Helena sa...

Vilket härligt ställe.=)
Isterband är dock ingen favorit hos mig.
Jag äter gärna fisk när vi äter på restaurang.
Vilken underbar väska du fått.=)
Ha en skön dag vännen!
Kram

Bloggblad sa...

Låter härligt! Nu har jag läst ifatt lite hos dig. Fin väska!!! Och ljuvlig Guldlock!

Vår båt skulle nog känna sig som Askungen i det där båtsällskapet...

Ingrid sa...

Hej Eleonora!
Tack för din kommentar hos mig. Jag tänkte att jag skulle tala om för dig att jag betalade 189:- totalt för min färgpatron, men det är klart att det är väl olika priser beroende på vad man har för skrivare.

Jag tycker att du ska gå in på deras sida och kolla för de har färgpatroner och toners till alla upptänkliga skrivare. Och de har både original och sina egna märken, så man kan välja vilket man vill.

Dessutom är det bra att när man får sin nya färgpatron följer det med en påse som man använder till att portofritt sända tillbaka den gamla tomma.

Ha en fin dag!
Kram Ingrid

Inkan© sa...

Visst är det vackert därute. Fast det var några år sedan jag blev bjuden på lunch där.
Då valde jag stekt strömming ... av precis samma anledning som du. Jag har svårt med både lukt och matos efter att ha stekt.
Och strömming stekt i ugn är ju inte samma sak. Jag vill ha den både knaprig och stekt i smör! mmm

MårsArt sa...

Gillar isterband,vi får det serverat i skolmatsalen ibland. Som en följd kommer halsbränna, men det går ju inte att avstå.
Fint läge på restaurangen.
Där har jag aldrig ätit trots att
sonen bodde i närheten förut.
Kram
Agneta

Musikanta sa...

Å, vad jag blir sugen! Har inte ätit isterband på 34 år - alltså inte sen jag gifte mig med MM som är vegetarian...

Vi åt det ofta i mitt tidigare liv - då med dillstuvad potatis.

Härliga bilder från Saltsjöbaden, där jag aldrig har varit.
Kramar/M

Elisabeth sa...

Du mest fantastiska tjej som jag känner... jag hoppas att allt är bra med dig? Vet ju, trots att du aldrig vill beklaga dig, eller knappt berätta, att du har det inte alldeles lätt alla dagar, med både värk och ögonproblem...

Men jag hoppas att du mår bra, och att du sitter ute på din vackra balkong, och njuter av sommarkvällen...

Varm skimrande sommarkram till dig, min vän...