måndag 31 maj 2010

FÖDELSEDAG ....


..... har min lilla GULDLOCK idag
- hon blir 4 år! Oj vad åren går fort .....



Igår var den stort barnkalas -
och eftersom barnen är så små,
fick även deras föräldrar komma med
- så det kalasades på saft och tårta för de små
och cocktail-tilltugg och bubbel-vatten för de stora.
...... och jag kunde inte vara med.
Men jag ringde och sjöng för en totalt uppspelt
och lycklig liten tjej, som blivit firad
med många presenter.



Idag skulle Stamkillarna börja på etapp 2
hos mig, men ännu har de inte dykt upp.



Och vid ett-tiden ska jag till sjukhuset
för att kontrollera mina ögon,
vilket sker ett par gånger om året.
Hoppas att trycket är OK.
Jag har i alla fall varit duktig och tagit min medicin som jag ska.



Solen skiner och det är +15 grader ute.

Hoppas ni har det lika fint.




5 kommentarer:

Ingrid sa...

Nej, här skiner inte solen idag, men ett välkommet regn strilar så sakta ner. Nu kommer potatisen att växa som bara den.

Hoppas det går bra hos ögonläkaren!

Kram Ingrid

Erika sa...

Åren springer i väg med dem små också. Alla får vi fler och fler siffror. :)
Stamkillarna har kanske röjt i helgen, därmed kanske trötta denna måndag. :)

Hoppas det går bra med kollen av dina ögon, sådant är viktigt att synen inte förändras. Kan nog kännas lite nervöst kanske för din del, jag hade säkert varit det om det gällt mig.

Själv ska jag på mammografi i veckan. Var väl egentligen inget jag hade tänkt mig nu mitt i allt det andra. Det har blivit ändring av mammografin. Förr var det landstinget som stod för det. Jag skulle egentligen haft en tid i April och väntade också på det. Men tiden jag till slut fick var framflyttad ett par månader. Orsaken till det är att något som heter Avesina tagit över detta numera.

Vad är det som gör att allt ska förändras, ingenting är som det en gång varit. Tjäna man stora ekonomiska vinster på att låta andra tar över det som funnits så länge?

Sedan kostar det också 120:- vilket alltid varit gratis innan. Det här kunde jag redan haft avklarat om jag fått min tid i vanlig ordning. Har liksom inte tid med detta nu, men naturligtvis ska jag gå dit. Sedan finns automatiskt en oror innan brevet landar att allt är okey. Den oron går ej att frångå.

Här dånar blåsten ordentligt denna måndag och det ser riktigt svalt ut. Hur det kan blåsa så vid denna tiden är en aning oroande, det är ändå sommarmånad. Finns inget som längre är som det en gång var, bara att konstatera det.

Kram vännen och tusen tack för alla dina rara kommentarer.

Gunilla sa...

Hoppas det gick bra hos doktorn.

Lisas torp sa...

Åh, lilla Guldlock är säkert en ljuvlig varelse och jag kan tro att du ville vara med!

Hoppas att det gick bra med ögonkollen!

Så utdraget detta stambyte blir, skönt ändå att det sker på sommaren när man kan gå ut och slippa eländet inne!
Kram
Lisa

Pappa B sa...

Tjosan
VBAd fint du hade skrivit till Erika, det måste kännas fint att veta att det finns andra människor som bryr sig lite. Gratta den lilla lintotten från en gubbe i Göteborg. En gubbe som kan trolla och har en egen liten lintott, förvisso lite större men det var inte sååå länge sedan som 4-års kalaset firades. Tiden bara rusar iväg...
kram