onsdag 19 maj 2010

IBLAND KAN MAN VERKLIGEN ROA SIG ...

........ OCH MITT FÖRSTA NÖJE IDAG VAR -
BESÖK HOS TANDLÄKAREN - I G E N
Jag lyckades bita sönder en framtand
i slutet av förra veckan!
Guldlock tyckte självklart att farmor
var konstig som lade halva tanden
i maten på tallriken ...
Idag fick jag komma till min snälla
tandläkare för behandling
och nu "ryker" väl inköp av ny soffa
kan jag tänka ....
för kalaset kommer att kosta många tusenlappar!
Sen´blev det "roande på riktigt"
Jag har träffat min rara bloggvän
Elisabeth och hennes dotter Carolina!
Vi har ätit lunch tillsammans och
sedan strosat litet på stan´och
hamnade till slut i parken
utanför Operakällaren.
Jättetrevligt har vi haft och jag hoppas
vi kan göra andra saker tillsammans
för flera dagar återstår av deras vistelse
här i stora staden
Värmen är här - 2 dagar med +24 grader
(i skuggan)

8 kommentarer:

Gunilla sa...

Det är "sura pengar" de där som går till tandläkaren. Tur du fick en bra dag ändå.

MårsArt sa...

Usch, inte kul att betala tandläkaren.
Jag röstar på det parti som genomför samma taxa hos tandläkaren som läkarbesöken kostar!
Är detta uppochnervända världen?
Vi söderut har minsann ingen värme...fast jag gläds med er och min Stockholmsson.
Kram
Agneta

Ingrid sa...

Men vilken otur att du ska behöva lägga ut en massa pengar till tandläkaren, tyvärr är man ju tvungen att göra det om man vill se ut som folk. Jag går och väntar på min årliga kontroll. Jag tror inte att det är något som behöver åtgärdas, men man vet aldrig.

Var det Elisabeth och Carolina du träffade idag!

Snälla du hälsa så hemskt mycket till dem om du träffar dem igen.

Jag har varit dålig på att besöka och kommentera på Elisabeths blogg, men det har sina orsaker, som jag också talat om för henne.

Många varma kramar både till dig och dem. /Ingrid

Erika sa...

Hos tandläkare blir det ett riktigt djupt hål vid utgång därifrån. Men, det är bara att bita ihop och se glad ut. Hmm.

Idag har vi haft en riktigt varm sommardag, och det är så grönt och fint på alla träd. Snabbt slog det ut när värmen formligen exploderade.

Jag brukar skriva längre än såhär, men du vet vad jag håller på med och tröttheten är ett faktum varje dag. Det blev bara dessa rader denna gång.

Önskar dig en fin helg och en bra morgondag kära Eleonora.

Laila sa...

Mne så tråkigt med såna där extra utgifter....

Senär jag grön av avund.! Du har fått träffa Elisabet och Carolina.

Musikanta sa...

Tråkigt när man har bespetsat sig på en ny soffa och pengarna går till tandläkaren i stället...

Men tänderna är viktigare, trots allt! Vi har haft samma gamla skinnmöbel sedan vi gifte oss 1976. Det beror mest på att jag vill ha en kretongsoffa från Svenskt Tenn (kostar 60000 kr) och MM tycker kretong är det värsta som finns.

Så det blir ingen ny soffa. Jag bara väntar på att kretong ska bli modernt igen och att IKEA ska ta upp det. De har visserligen blommiga soffor men inte SÅDAN kretong som jag vill ha...

Hälsa Elisabeth och Carolina från mig också! Kul att träffa sina bloggvänner. Vi kanske kan ta en fika på Vetekatten nästa gång jag kommer till Stockholm!
Varm kram/M

Helena sa...

Så trist med din tand och ännu mer trist att det är så dyrt att åtgärda.
Vad kul att du har en bloggvän i stan.
Ha en skön pingsthelg min vän!
Kram

Bloggblad sa...

Tänder är värdefulla saker... i alla fall när de är lagade.

Glad pingst!