fredag 28 maj 2010

"VÅRAN" TRÄDGÅRD ....


...... dvs Bostadsrättsföreningens ....
Under några år var jag trädgårdsansvarig,
men avsade mig åtagandet på grund av mina kraftlösa händer.
Och för att det fanns så många yngre förmågor
som skulle kunna ta vid.
OK det kom en yngre förmåga
- som vid utförande av något jobb alltid fick
"ryggskott", "migrän" o dyl.
Sedan trådgårdsdagen - i snart 3 veckor -
har de utplacerade blomsterurnorna stått tomma
och väntat på sina innevånare.

Min erbjudan att vara Styrelsen behjälplig,
slutade igår med att jag åkte (lånade bil)
och handlade 4 säckar jord och blomster till 14 stora urnor.
Lite assistans med plantering i några urnor fick jag
av en granndam så nu har alla urnor fått sina blommor,
blivit vattnade och placerade i anslutning till entréer.

Varje urna innehåller:
1 Margurite, 2 Pelargoner, 3 Lobelia, 1 Murgröna.

Det blev så fint och somrigt!
Hoppas nu att alla blomster tar sig och växer bra.

8 kommentarer:

Tankevågor sa...

Det är allt tur att de har dig som grannar! :-)
Vad fint det blir och ännu vackrare blir det ju när det växer till sig.
Vad roligt att du blandar i murgröna....jag bara ÄLSKAR murgröna och skulle gärna vilja ha en sån perenn som växer på någon trädstam på ön.
Har en perenn murgröna på takterrassen men det är nästan för varmt och soligt där. Måste ha den på ett visst ställe på golvet för att den ska trivas.
Kanske ska flytta ut och se om den trivs på ön.

Ha en jätteskön helg!

KRAMAR från mig1

Gunilla sa...

Ja, ibland tröttnar man och fixar till det själv utan att man egentligen behöver. Jag förstår att du är nöjd för det blev jättefint.

MårsArt sa...

Himla tur att föreningen har dig som gjort så fint i krukorna.
I morgon ska jag åka och inhandla lite flera växter till min balkong.
Så fint du har det på DIN balkong!
Ha en skön helg,
Agneta

Erika sa...

Instämmer med det Gunilla skriver. Konstigt att ryggskott, migrän och annat kommer så lägligt. En del har då verkligen tur.

Du är en klippa Eleonora. Det är väl inte meningen att andra ska slippa undan. Det är väl ändå som så att det blir för allas trevnad, då ska alla hjälpa till också kan man tycka.

Förstår att det blev somrigt och fint. Du är bäst vännen, helt klart.

Kram och en bra dag med sol önskar jag dig.

Ingrid sa...

Du är en handlingens kvinna, det är tydligt. Vilken tur att de har dig! Hoppas nu att du får hjälp med vatting och eftersyn av alla de här krukorna.

Just nu regnar det här vid Stenstugu och jag har suttit och skrivit ett brev till min gamla lärare, hoppas nu att det är rätt person, men ålder och allting stämmer. Det ska bli riktigt spännande att se om jag får något svar.

Det var roligt att din svåger gillade boken!

Många varma kramar!
/Ingrid

Anonym sa...

Du är en handlingarnas kvinna, heder åt dig! Tänk vad många som du gläder med din beslutsamhet!
Och så vackert du har det bland alla pellisar på balkongen. Hoppas du kan njuta där hela sommaren!!

Kram på dig.
Eva-Mari

Helena sa...

Du är verkligen en klippa men glöm inte bort att tänka på dig själv.
Fint blev det i allafall.=)
Hoppas det gick bra på ögonmotagningen.
Ha en trevlig morsdag min vän!
Kram

Musikanta sa...

Är det inte konstigt att det bara är vi äldre som alltid är "friska" när det ska göras något jobb?

Det blir nog fint i krukorna när det har hunnit växa till sig lite. Mina penséer som var lite ynkliga i början blommar överdådigt nu.
Kramar!