måndag 10 maj 2010

MYCKET HÄNDER ...


.............. och det har blivit dåligt med tid vid datan. Det är nog likadant för många av oss bloggare, att våren ger oss flera "måsten" än vanligt - och somliga måste faktiskt också genomföras - därför blir bloggtiden lidande. Jag hälsar ofta på hos mina vänner, men har varit dålig på att få ihop nya inlägg. Det får bli som det blir med den saken.


Den gångna veckan har varit fulltecknad med iordningsställande (tvätt & stryk) och inlämnande av kläder till Second Hand (tog flera dagar -puh); inköp av material till den nya sänggavel som dottern ska hjälpa mig med (+ återbesök till butiken, då jag köpt material i fel mått puh/puh); putsning av silver; besök hos en fd granne, (som kommit till ett sjukhem) medförande hembakad sockerkaka och blomma; och så det vanliga jobbet med städning och tvättstuga......


Igår hade bostadsrättsföreningen en trädgårdsdag. Vi var ganska många medlemmar, som ställde upp och klippte rosor, rensade rabatter, räfsade löv och grenar och diverse annat. De tre möbelgrupperna kom också på plats, så nu fattas bara värme och sol, som ska locka ut de boende till trivsamt umgänge.


Nu till en ny vecka, som kommer att bestå av mer silverputs, ugnsrengöring, planering av matsedel och inköp av en massa mat, städning + bäddning i gästrummet för ...........


PÅ ONSDAG KOMMER MIN ÄLSKADE GULDLOCK

OCH HENNES FÖRÄLDRAR

OCH DOM STANNAR TILL SÖNDAG

UNDERBART


Fredagen får jag rå om gullungen själv, för då ska föräldrarna ha det mysigt på Yasuragi (japanskt spa) och kommer tillbaka först vid 3 tiden på lördagen. Troligen besöker vi Junibacken tillsammans med min dotter. Till kvällen ska jag ordna TACO FEST för båda mina gulliga familjer. Det kommer att bli mysigt att ha alla kära samlade på samma gång.


Trevlig vecka och mysig långhelg önskar jag

mina kära bloggvänner!




10 kommentarer:

Lisas torp sa...

Oj, så mycket du har att stå i!
Många trevligheter förstås, men de där måstena som bara måste göras kan ju ibland tära på tiden..!

Vilken tur att du ska få lite avkoppling på ett spa! Det låter ju jättehärligt och säkert välbehövligt!
Allt gott till dej!
Kramar
Lisa

MårsArt sa...

Det var en hel del du hunnit med.
Denna vecka ska jag bl.a hinna städa och fixa på balkongen.(m.m.m.m.)
Nya möbler ska också inhandlas dit.
Ha det nu så trevligt med dina nära & kära som kommer och hälsar på.
Kram, Agneta

Ingrid sa...

Så mycket du har på gång Eleonora!

Det är verkligen full fart på dig.

Hur är det, vill du ha några av de italienska pocketböckerna? Jag vill inte ha något betalt för dem, bara portokostnaden.

Jag satte in en annons om dem idag i annonsbladet under bortskänkes, få se om någon nappar.

Kram Ingrid

Helena sa...

Oj vad du har mycket att göra.
Glöm inte bort att ta igen dig lite också och vila dina onda händer.
Vad härligt att du får besök.
Förstår att du ser fram emot helgen.=)
Korten är skickade idag så du borde ha dem senast onsdag.
Kram min fina vän!

Gunilla sa...

Du har minsann mycket att stå i! Hoppas allt går enligt planerna och att du får ett underbart veckoslut.

Anonym sa...

Så härligt med kärt besök! Ja, du verkar ha häcken full så här års. Roligt med så bra sammanhållning på vårstädningsdagen. Fast nog brukar det vara samma grannar som ställer upp år efter år? Hoppas värmen kommer snart så ni kan njuta ute.

Ha det så mysigt med familjen!
Kram Eva-Mari

Inkan© sa...

Jag har i alla fall tvättat sovrumsfönstret... men så kom solen åter och då kan jag inte avhålla mig:)
Maj är en så ljuvlig månad.

Tack för att du väckte tanken hos mig- jag ska ta en garderobsrunda igen... Kanske kan det bli en påse till Myrorna vid Hornsgatan.
Så kan jag samtidigt ta en titt i deras bokhylla.

Helena sa...

Önskar dig en trevlig helg med dina nära och kära.
Kram vännen!

Amber sa...

Jag såg hur ni jobbade i trädgården. Ville gärna vara med, men det fungerade inte med sonens konsert och mina övriga plikter den dagen. Fint blev det på gården i alla fall.

Härligt med släkten på besök! Själv sitter jag, självvalt, i splendid isolation ute på ex-svärmors ö. Så skönt och tyst.

STENLYCKA sa...

Hej Vännen!
Har inte hunnit titta in till dig på ett tag,jag har saknat dina vackra inlägg och ditt inspirerande hem.
Min tid har inte riktigt räckt till bloggen för jag och min bror håller på att röjer ur vår föräldragård som skall försäljas. Det har varit en jobbig tid med minnen och många saker som föräldrarna har samlat på sig under ett långt liv som nu skall fördelas mellan oss.
Därför har det varit tyst från mig på din blogg men jag hoppas snart kunna skriva lite oftare till dig.
Önskar dig allt gott och tack för rara hälsningar!
Många kramar från Raina