lördag 22 maj 2010

LÖRDAG ...


Fin present fick jag -
ett underbart vackert doftljus!



Flickorna i Hamngatsgallerian


...... TREVLIG DAG MED TRÄFF MED CARPE DIEM

ELISABETH OCH HENNES DOTTER CAROLINA


Vi träffades vid Kungsträdgården och

där var stor JESUS-manifestation

och långa demonstrationståg

Folk bara vällde in i den redan fullt befolkade

Kungsträdgården

Varmt ute, bilavgaser och hög frikyrkomusik

gjorde att vi sökte oss inomhus

det blev NK där vi tog mackor och kaffe

men helst hade vi alla tre velat sitta i en park

och titta på Stockholms hamninlopp


Vi strosade runt litet i affärer och

efter någon shoppingtimma

tog vi farväl av varandra

Det har varit så väldigt roligt att träffa

flickorna och nu kan vi bara se

fram emot ett nästa tillfälle

då vi får träffas.

HOPPAS ATT NI ALLA HAR HAFT EN FIN PINGSTHELG




4 kommentarer:

Anonym sa...

Så mysig träff du haft! Inte så dumt heller att njuta av kaffe på NK!! Ni har mycket att välja på ni som bor i storstan... fast jag vill inte byta... bara ibland!

Sköt om dig.
Kram Eva-Mari

Erika sa...

Så trevligt ni haft det med varandra. Det riktigt lyser av glädje om dina ord. Vädret har varit fint också, och är ännu.

Tack för din Pingshälsning. Tog ledigt från det jag håller på med, och har umgåtts med vänner under helgen.

I morgon är det återigen ny vecka och jag ser mer och mer framåt mot det som stundar. När allt är klart är jag glad, för då vet jag att hela projektet gick i hamn utan större fadäser, förhoppningsvis. :)

Kram Kära vännen och har en fortsatt bra dag.

Inkan© sa...

Jag har haft en tuff match med min dator sedan hårddisken tog "time out" så rejält att jag nu fått börja om från början igen.

Annars är jag inte speciellt hänryckt -även om jag väntar på mail med norsk röstprov i form av poesi. Og den rösten kan få mig att sväva någon meter över jordytan.

Elisabeth sa...

Min underbaraste vän, klockan är så så sen... men jag återkommer imorgon! Jag har så mycket som jag vill tacka dig för...
Sov så gott... och en riktigt varm godnattkram till dig, Eleonora! Kram..