torsdag 10 juni 2010

STAMBYTET I MIN LÄGENHET ..............

..... FLYTER PÅ GANSKA BRA
Här är den tomma garderoben ....
Med kläder och andra attiraljer
på golv och på en ställning i matrummet
Här i taket ska de nya rören löpa

Ytterligare en vecka kommer det att ta
innan allt är klart
Hela mitt lilla "hus" är upp/och/ner just nu
men blir arbetet bara klart så kommer
städningen att gå som en dans.
Upp/och/ner blir även min bloggtid
Förlåt kära vänner
Jag hör av mig så fort det stabiliserats
omkring mig.
G L A D S O M M A R
kära bloggvänner


11 kommentarer:

MårsArt sa...

Får hoppas att stambytet flyter på bra.
Det kan ju bli ett bra tillfälle att rensa-skulle jag behöva!
Har tänkt att ta tag i det på min semester.
Ha en skön sommar!
Kram, Agneta

Ingrid sa...

Glad sommar på dig själv kära Eleonora och välkommen tillbaka till bloggosfären när du kommit i ordning igen.

Kram Ingrid

Helena sa...

Hoppas att det är klart på en vecka.
Jobbigt att bo mitt i röran.
Ha en skön helg vännen!
Kram

Elisabeth sa...

Tack och lov!! Jag var nästan på väg att efterlysa dig lite...
Du vet, man blir ju lite orolig då man inte hör någe.
Jag trodde kanske att du hade åkt ner till din käre svåger igen.
Men nu vet jag ju..

Varm kram, så länge..

(Är lite stressad nu... lovat Carolina att vi ska gå iväg ner på HM. Men vi hörs mer sen.. och tack snälla för att du hörde av dig. Tack snälla!!)

Erika sa...

Det blir en aning omrört i livet och bostaden vid ett stambyte, även om jag inte har någon erfarenhet av sådant, men av det du visar och skrivit förstår jag det är så. Jag har klarat mig under alla år jag bott här, bara jag inte råka utför det där uppe.

Nu är det inte så långt kvar och glad är jag. Hoppas också det inte blir samma ösregn som denna dag uppvisat. Det har t.o.m mullrat lite åska, men den drog snabbt bort. Lite lagom svalt väder är att önska den dagen.

Numera är det mest lata dagar i motsatts till vad som varit. Men oj vad jag är trött på trasor och rengöringsmedel osv.

Önskar dig allt gott och en fin helg.

Kram kära Eleonora!

Agneta sa...

Stambyte har jag varit med om men fick då packa rubbet och bo bland kartonger i en annan lägenhet i drygt 2 månader. Så tillbaka igen och packa upp allt. Jobbigt värre.
Skönt att du kan ha dina prylar kvar och du ska se att det går fortare än du tror just nu.
Ett bra tillfälle att rensa bort allt som "kan vara bra att ha"...någon gång, kanske :-))
Lycka till!
Kramen, Agneta

Anonym sa...

Kan förstå att det är jobbigt med ett så stort projekt och gubbar som kommer när man minst anar det! Men det kommer att bli så skönt när det blir klart! Då får du njuta av lugnet igen. Tur att du har din balkong.

Kram till dig.
Eva-Mari

Gunilla sa...

Förstår att det ska bli skönt när det är klart!

Gisan sa...

Tänk så skönt det kommer bli för dig när allt är klart! Kramar...

Tankevågor sa...

Förstår att det ska bli skönt när det är klart. Under tiden får du gå ut och njuta på din fina balkong och ut i sommarstaden.
Hoppas stambytet går fort! Ha det gott så länge! Sommarkram från Lisbeth

Musikanta sa...

Glad Midsommar själv!
Ha det gott och kram/M