onsdag 23 september 2009

NU HAR JAG BESTÄMT MIG ...

...... FÖR ATT SÄLJA MIN ÄLSKADE BIL



Denna solgula trotjänare som man ALLTID hittar på en överfull parkeringsplats

- denna trofasta vän som ALLTID startar i vilket väder som helst

- denna bildröm som heter SEAT Cordoba och som bara har jobbat i 6.400 mil och är född år 2000

- nu finns hon på Blocket och erbjuder sina tjänster till någon annan

Mina egna pensioner försvinner en efter en och jag tycker inte att jag har råd att ha egen bil längre. Givetvis hoppas jag på att få bilen såld så snart som möjligt, men går det inte, så hänger vi ihop ett tag till - till våren kanske.

8 kommentarer:

Ingrid sa...

Det känns svårt förstår jag att sälja den trotjänaren, men man måste prioritera. Även mina pensionsutbetalningar blir allt mindre och färre. Hoppas att du får bra betalt för den!
Kram Ingrid

BiRDiE sa...

LYCKA TILL!
Och jag vet hur svårt det är att skiljas från sin älskade bil... men blir ekonomin bättre (det blir den ju) så känns det ändå rätt OKEJ ;)

Kram.

Lisas torp sa...

Jo, det måste vara svårt att skiljas, men samtidigt tickar ju pengarna på när man har bil! Jag har varit billös i perioder i mitt liv, men även då torplös och nu skulle jag inte klara mej utan min kära bil!
Men visst blir den personlig och nästan som en kär vän?!:-)
Lycka till, hur det än blir!
Kram
Lisa

Tankevågor sa...

Lycka till med försäljningen!
Förstår att det är lite trist men som sagt blir ekonomin bättre är det ju jättebra. Behöver du en bil någon gång i framtiden kan du ju alltid hyra en. Det vet jag många som gör.

Kram till dig.

Pia sa...

Ja, det är trist att vara av med bil när man är van att ha. När jag pluggade och bodde i Uppsala tyckte jag inte att jag behövde någon bil, då jag sålde min. Ofta, ofta drömde jag på nätterna att jag var och köpte en bil och så körde jag och körde och körde och var lycklig ;-)

Men det blir säkert bra. Ekonomin är alltid en bra drivkraft.

Kram

Inkan© sa...

Tack och lov att det finns andra möjligheter här i stan som finns tillgängliga dygnet runt. Så färdsätt finns att välja mellan.
Men bilägare brukar ju trycka på detta med 'frihetskänslan' att själv välja tidpunkt och resväg så jag tror att jag kan förstå.

Jag är enbart cykelägare - men tar oftast till apostlahästarna... om jag inte ska en längre sträcka -då blir det ju buss eller t-bana.

Jag tänker med min barndoms by där busstur går morgon och kväll...

Gisan sa...

Så tråkigt att du ska behöva skiljas från detta solsken. Men när det nu är så så hoppas jag att det blir en snabb affär som du blir nöjd med. Kramar...

Anonym sa...

Å...inte roligt, men kanske nödvändigt. Du har väl bra kommunikationer och kan klara dig utan din pärla, men jag förstår att det känns!