tisdag 8 september 2009

B Ö C K E R

LCHF
(Low Carb High Fat)
min nya "bibel"
som hittills tagit bort 4 kg från min kropp
(utan träning!!)


Nyförvärvet med många
goda och glada recept
För läsning i myshörnan har jag även köpt "Lyckan är en sällsam fågel" av Anna Gavalda och i tidigare blogg omtalade "Vänner och älskare" av Theodor Kallifatides. Men först måste jag avsluta 640 sidor (liten text) på engelska i pågående bok "Edgar Sawtelle" av David Wroblewski (och det tar tid!!).

Men hösten blir lång och det kommer att bli många sköna lässtunder att se fram emot.
HAR NI NÅGOT LÄSBART ATT REKOMMENDERA??




7 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

God Kväll!tack för hälsning"

Ät fetmat..är det nya metoden!!?
Den med grädde?

Kan rekomendra Stieg larsson, Dan Brown..Camilla Läckberg!!

Själv väntar jag in Läckbergs nya just nu!!

Kramis Millis ♥

Gisan sa...

Ja LCHF verkar funka på alla. Jag har inte tagit mig i kragen och skaffat mig boken. Men jag har ändrat min kost och tränar istället och det funkar bra :-) När det gäller boktips så har jag en som du bara "måste" läsa om du inte redan läst den "Sirila gentlemän sökes" av Karin Brunk Holmqvist. Hon har ju även skrivit "Potensgivarna" Kramar...

Helena sa...

Den ena av författarna....dr Dahlbergs dotter dejtade min son ett tag.=)
Det kommer nya metoder hela tiden och de är säkert effektiva allihopa men jag behöver hitta ett sätt som fungerar i längden och det gör ingen metod.....inte för mig.
Jag är helt hopplös på att inte planera in en massa saker.
Vill så mycket men orkar alldeles för lite.
Idag blir åtminstonde gardinerna färdigsydda även om de inte kommer på plats.
Mamma är en fena på att sy så det är tur jag har henne för själv kommer jag inte alls överens med symaskiner.
Vi kommer helt säkert att få en mysig dag.=)
Ha en skön dag vännen!
Kram

Lisas torp sa...

Tack för lästipsen! Det är alltid välkommet med lite böcker! Visst är det härligt när man har en bra bok att se fram emot. Är den riktigt bra brukar jag nästan "suga lite på den" inte läsa för snabbt för att jag inte vill skiljas från den.

Den boken jag kommer på är ju P.O Enqvists " Ett annat liv" som jag läst i sommar och som han själv har läst i radions P1. Om du inte har läst Bodil Malmstens "Vattnet i Finistere" kan jag rekommendera den också. Har inte läst hennes senaste, men kanske blir det den.
Lycka till med fettdieten! Själv tror jag ändå att vi behöver annat också, men huvudsaken att det fungerar.
Ha det gott bland böckerna!
Kram
Lisa

Anonym sa...

LCHF dieten sprider sig som en löpeld och verkar uppenbarligen fungera!
Den undre boken, med bl.a författaren Airam har min dotter köpt nyligen.
Det ska bli intressant att följa utvecklingen (eller nedvecklingen, haha!)

Jag är inne i en deckarperiod och håller just nu påmed Mari Jungstedts "Den döende dandyn" och i bokhyllan ligger Stråk av rött som är Elisabeth Georges senaste bok.
På G från bokklubben är också Fyrvaktaren av Camilla Läckberg som släpps nästa vecka.
Så jag kommer att ha sysselsättning i höst!

Musikanta sa...

Jag tycker att du ska börja läsa Gavalda medan du håller på med den andra boken. Den är så stimulerande och man behöver inte läsa den i sträck...

Jag läser några kapitel då och då när andan faller på - de är ganska fristående och så annorlunda än alla andra böcker man läst (förutom "Tillsammans är man mindre ensam" förstås)

Synd bara att man inte har mer tid över för läsning. Jag är så trött på kvällen att jag inte orkar läsa då...
Många kramar/M

Pia sa...

Min sambo gick ner 17 kg på mindre än ett år - utan att plågas det allra minsta av hunger under tiden. Metod: LCHF.
Nu har han stabiliserat kosten så att han äter lagom med kolhydrater och inte fullt så mycket fett som tidigare - och han håller vikten.