fredag 1 maj 2009

DEN UNDERBARA MÅNADEN MAJ ÄR HÄR








6 kommentarer:

Tankevågor sa...

Ja, nu är det en fantastisk tid som är här. Maj är en underbar månad när allt vaknar till liv och man kan njuta av alla vårblommor.

Härliga bilder som man blir glad av har du här. :-)

Önskar dig en skön fortsättning på helgen! Kram

Ingrid sa...

Oh så vackra blommor du visar! Nu är det verkligen en härlig tid.

Tack så hemskt mycket för kommentaren hos mig och jag önskar dig också en riktigt härlig helg!

Varma kramar! /Ingrid

Bilder från min kamera sa...

Så mycket fina blommor på alla bilder. Det ena finare än det andra.Påskliljor består ju av mer än en sort. Då tänker jag på dem min mormor hade i sin trädgård, de dubbla, alltså själva blomman var dubbel. Den sortens påskliljor såg jag bara hos mormor. Ofta när jag nämnt den sorten så har dem flesta skakat på huvudet och har ingen aning om vad jag pratar om. Ska bli intressant och se om du känner till det.

Många helgdagar som förvirrar upptill. I går trodde jag det var lördag och idag söndag. Men det blir att backa en dag så ordningen blir återställd.

Såg på väderkartan för nästa vecka att f.o.m tisdag skall det regna och resterande av veckan. Naturligtvis behövs det regn, men regnet kan falla på nätterna och solen lyser på oss på dagen.

Min äldste son är iväg och fiska sill med en kompis. Hoppas dom kommer hem med en del. Då tänker jag lägga ner en lite i ättika. Steka några till middag med spenat och potatismos till.

Sill som vi säger i Blekingen är en av all fisk som är så god. Stekt kall på en smörgås är så gott.

Har börjat sortera alla mina bilder jag tagit den senaste tiden. Tanken är att lägga upp dem i en blogg för sig, då gör dem sig bäst. Har inte så mycket kvar förrän den är klar.


Har det gott i vårsolen!
Kram och vinkelevink!

Gisan sa...

Åh så mycket vackra blommor! Nu börjar maj som nog är den bästa månaden på året i min smak. Kramar...

Helena sa...

Ja visst är det härligt att sommaren är på gång nu.
Ha en skön söndag vännen!
Kram

Bilder från min kamera sa...

Sökte på Google och fann en bild med just dubbel Påsklilja. Kika gärna på den, för den ligger upplagd på min blogg.

Vink! :)