söndag 24 maj 2009

Dagarna rullar på och snart har även maj tagit slut.
Jag tycker inte att det händer mycket,
men ändå flyger dagarna fram.
Nu tänkte jag roa mig med att göra en
sammanfattning av denna månad.
Hjälp med strykning hemma hos dottern
när de var i London på semester.
Bio med väninna: The Reader med efterföljande
kondisbesök (födelsedagspresent).
Bilfärd till Täby för hämtning/lämning
av Second Hand Barnkläder.
Varit delaktig i Brf:s källarrensning
av gamla cyklar för passering till container.
Vårstädat ett rum i taget.
"Nästan" blivit lurad att jag vunnit
$ 3000 på en TV-sight, vilket gjorde
att jag fått byta kreditkort och kod.
Haft svärson och barnbarn på middag
medan dottern hade kort helgsemester.
Varit på SPF-lunch på Gondolen.
Lämnat prodprov på lab. inför besök hos
min reumatikerläkare.
Igår blev jag bjuden på hemmalagad pizza
hos min lilla Familj
Idag ska jag gå och titta på 2 st 3-rums
lägenheter som det är visning på.
På måndag blir läkarbesöket
På tisdag blir det fönstertvättarebesök
På onsdag kollationering av trädgården
På torsdag plantering i trädgårdsurnor
På fredag resa till Dalarna
MORS DAG och 3-årskalas den sista Maj
Det har ju hänt en hel del i Maj, konstigt att
man måste se det på pränt för att inse det.

8 kommentarer:

Ingrid sa...

Vilken bra sammanfattning du gjort. Det skadar nog inte att tänka efter lite ibland för att inse att man har hunnit med en hel del.

Ha en riktigt fin fortsättning på söndagen och en bra sista majvecka!

Kram Ingrid

Elisabeth sa...

Vad fiffig du är... och vilket bra minne du har! Att göra en sådan där månadslista är ju faktiskt ett mycket bra sätt att "träna minnet" lite på, vilket jag skulle behöva göra nu. Ganska ofta...

Jag blev lite full i skratt när du skrev ordet "kollationera"... för jag har ett ganska roligt minne från första gången jag hörde det. För några år sedan så var jag med i Lottakåren... och så hade man en stor stor vinterövning, och jag som stabslotta skulle ta emot inkommande meddelande, ord i helt bokstaverad form... du vet, Adam, Bertil, Ceaser... osv osv, från de olika övningsförbanden i området. Som stabslotta i det läget så får man inte prata alls, utan ska bara ta emot de meddelanden som kommer in... och hör man inte vad de säger så får man bara säga: Repetera!
Så iallafall ringer det en och börjar rabbla bokstäver i rasande fart, och det gick ju bra... han sa klart slut... jag sa klart slut, och skulle precis lägga på...då säger han: "Kollationera"!
Å då... i det läget... kom jag så av mig... va, vad betydde det?... så dumjag sa: VA? Vad sa du? Jag hörde inte...!"
Det blev alldeles tyst i luren... och så började han skratta... och så sa han: "Du, du vet inte vad kollationera betyder, va?"
"Nej..." pep jag.
Då förklarade han, visserligen väldigt snabbt, att jag skulle läsa upp exakt varje liten bokstav och siffra som han nyss hade lämnat till mig så att han på det viset fick bekräftat att meddelandet var uppfattat rätt!
Så nu... nu vet jag att kollationera betyder kontrollera och jämföra! Det glömmer jag nog aldrig...!

Varmaste kram...

Ps. Tack underbara Eleonora för dina så kloka och omtänksamma inlägg hos mig idag... du har sått en tanke. Det gör du ganska ofta... ger input. Tack snälla...

Anonym sa...

Oj, du har gjort massor! Nog glömmer man bort om man inte skriver ner det. Tack för jättefina kommentarer hos mig! Kram

Helena sa...

Ja här har det hänt en hel del ser jag.
Du har haft en lika fullbokad maj som oss och än är den inte slut.
Tråkigt att kläderna inte passade men kul att du hittat sandaler i allafall.
Ha en härlig dag min vän!
Kram

Gisan sa...

Vilken härlig sammanfattning du har gjort! Du är en underbar medmänniska med mycket god energi :-) Kramar...

Elisabeth sa...

Jag tänkte lite på dig när jag skrev mitt inlägg på bloggen idag... som en liten koppling till dina tidigare funderingar. Jag tackar för "inputet"... jag behövde skriva det där!
Men jag tänker faktiskt på dig annars också... bara så du vet!

Varm kram..alltid!

Anonym sa...

Inte konstigt om maj rinner iväg med det intensiva program du haft!
:-)
Nu blev jag nyfiken: tänker du åpå att byta lägenhet? Nu när du har målat och grejat och fått så fint hemma hos dig?
Ha en bra fortsättning! Kram

Musikanta sa...

Jag säger som Marskatten: Ska du byta lägenhet, eller går du bara och tittar för skojs skull?

När Mirren och Mirrmaken skulle titta på hus för några år sedan följde vi med på så många visningar vi kunde. det var jättespännande...

Jag har hittills haft en fruktansvärt intensiv period så tyvärr har jag inte hunnit med att sitta vid datorn så många gånger. Men det lättar lite nu efter skolavslutningarna åtminstone, så att jag får ta skadan igen.

Jag uppskattar din trofasthet att komma med små kommentarer då och då trots att jag varken läst i din blogg eller hunnit skriva något nytt inlägg själv!

Många varma kramar/M