tisdag 12 maj 2009


Var vänligare än nödvändigt mot alla du möter, som kämpar för någonting.
En skarp tunga kan skada din egen hals.
Om du önskar att dina drömmar skall gå i uppfyllelse, får du inte sova för länge.
Tänk på alla dina goda sidor du har, där ditt ansiktsuttryck kanske är det viktigaste.
Det bästa sättet att få nya vänner på, är att vara en själv ……..
Glädjen i ditt liv påverkas av kvalitén i dina tankar.
Den tyngsta saken du kan bära på är oviljan.
En sak du kan ge och stadigt hålla ….. är ditt ord.
Du ljuger mest när du ljuger för dig själv.
Om du saknar modet att starta något, är du redan stoppad.
En sak du inte kan få tillbaka är spilld tid.

10 kommentarer:

Helena sa...

Kloka ord.=)
Här är det ömsom sol ömsom regn idag och det blåser som sjutton.
Jag har fått lite gjort inomhus i allafall och det är ju alltid skönt.
Nu ska jag vila mig i soffan en stund till tonerna av Tina Ahlin och hennes tolkning av Allan Edwalls underbara visor.
Ha en skön dag vännen min!
Kram

Gisan sa...

Så otroligt kloka ord! Tack för dem! Kramar...

Bilder från min kamera sa...

Ligger mycket sanning i allt det. Något som vi människor behöver tänka till om.Varje ord alstrar klokhet.

Tidigt idag gick jag en lång runda och passade på att titta in på City Gross. På vägen hem gick jag en annan omväg då jag hörde grova hundskall som fick mig att stelna. Inte ofta jag möter hundar som inte är kopplade men när jag gör det slår hjärtat så det nästan går sönder av skräck. Som tio-åring blev jag reellt biten av en hund. Det sitter i för resten av livet.

Solen sken från en blå himmel när jag kom ut. Värmen var inget att klaga på. Några timmar senare kom molngubbarna fram, de blev bara fler och fler. Men solen lyste i alla fall nästan hela dagen.

Har nyss bakat "Frukostbullar" glömde köpa bröd på CG. Tvättat ett par maskiner tvätt. Datorn har inte varit igång knappt något förrän nu.

Pappas födelsedag var fin. Han var glad att alla var samlade. Tårta goda kakor och solen sken från sin allra finaste sida. Hemma är alltid hemma, oavsett om det är födelsedag eller bara en vanlig dag. Att stå där på höjden och titta runtomkring, utöver sjön bron nedanför, vägen jag gått som liten är något som kommer att följa mig till livets slut. Minnena är oändligt många, dem har jag bevarade inuti mig själv.

Kram vännen och Vinkelevink!

Elisabeth sa...

Men åh vad klokt tänk! Sådant ska man sätta upp på kylskåpet, som ett litet mantra... kloka ord kan man aldrig få för mycket av!

Varm kram till en klok en....

Bloggblad sa...

Det var en bra start på dagen att läsa det. För jag har sovit länge - ätit frukost länge och börjar dagen härligt sent idag.

Det finns inget "gratis" i livet - om det inte kommer från familj och vänner. Så jag frestas inte ens av alla "vinster".

Musikanta sa...

Så sant! Om man bara kunde tänka på det jämt...

Ska snart iväg till kören i kväll och sedan har jag en begravning i morgon.

Men sen kommer Mirren hit - hon ska promoveras på lördag och dessförinnan ska vi på festkonsert på fredagkvällen. Spännande!
Varm kram/M

Pärlan sa...

Tänkvärda och kloka ord som jag gärna tar med mig.

Ha det gott vännen
Kram

Tankevågor sa...

Tänkvärda ord som du delar med dig här!
Ha det gott kära du!
Kram
Lisbeth

Bilder från min kamera sa...

Har för en stund sedan kommit inom dörren. Var tidigt ute i köpcentret eftersom jag snabbt skulle plocka ihop det jag behövde, och sedan hem lika snabbt.

Om inget oförutsett händer så åker jag på Söndag. Tiden jag blir borta är obestämd. Har liksom inget att passa här hemma mer än mitt lilla "sockergryn" och han har omvårdnad när jag är iväg.

Kommer inte att skriva så mycket om det på min blogg. Har en smygläsare som jag stör mig på något fruktansvärt. Bara avskyr det snokandet den personen håller på med. Ser också hur NN går in på bloggar jag skriver på. NN är lätt att spåra. Synd det inte går att blockera, någon säger det går, men jag vet inte hur man gör.

Riktigt varmt ute, solen lyser mellan tunna molntussar. Blir nog en dag utan klagomål vädermässigt sett.

Nej Eleonora, du är inte ute och cykla alls. För i dagens samhälle är det bara så. Hur många gånger har inte Bert Karlsson och andra jurymedlemmar ratat tjejer-killar som varit lite överviktiga trots en enastående röst osv. Så visst är det så. Helheten är det första man ser, men kanske var det bara jag och ett fåtal som inte fann en massa fel på killen från "Belarus". Någon sa att han inte rörde sig alls på scenen. Men herre gud, låten var väl ändå inte sådan att han skulle springa omkring som han vore utflippad. Nog ser man skillnad på åsikt och nedvärdering. Två helt skilda saker. Undra om inte andra delen skulle vara ikväll, minns inte riktigt. Få se om jag tittar på den.

Alla har vi olika åsikter, och det är helt rätt eftersom vi är individer och inte alltid tycker tänker likadant.

Nu ska jag fixa lite kaffe, köpte nybakat bröd på,det var riktigt varmt när jag lade ner det i påsen. Brödet bakas nämligen på Maxi.

Kram Eleonora och en bra dag hoppas jag du får.

Carolina sa...

Tack för filen! Jag ska ha det i bakhuvudet när jag skriver, det var jättebra! Kram Carolina