onsdag 20 maj 2009

S P F:s VÅRLUNCH

......... var förlagd till den populära restaurangen GONDOLEN, en härlig lokal som hänger under gångbron till Katarinahissen på Slussen.

Utsikten över Stockholms inlopp är sagolikt vacker. Båtar och färjor körde fram och tillbaka hela tiden.

Rakt nedanför restarurangen ligger båten PATRICIA, som på kvällen förvandlas till nattklubb.

Så dök denna mäktiga 2-mastare upp ........

...... strax därefter kom försvarsmakten och ankrade upp.

Sen fick jag vända ryggen till för framför mig lockade en tallrik med ugnsstekt lax och dillstuvad färskpotatis... mums.
Dagen kommer för min del att avslutas med mitt sista styrelsesammanträde med bostadsrättsföreningen. Till stämman den 2 juni avgår jag som ledamot och det känns riktigt bra att ha tagit det beslutet.
Nu ska här levas loppan utan trista möten och jobbiga beslut att fatta!!






10 kommentarer:

Gisan sa...

En härlig lunch vill jag lova :-) En längtan till Stockholm kom över mig här... Kramar...

Lallis - liv och leverne sa...

Åh så mysigt och gottigt:)
kram Lallis

Anonym sa...

Klokt beslut av dig! Lev loppan så kravlöst det bara går!

Kram!

Ingrid sa...

Så härliga bilder Eleonora! Jag håller med Gisan, jag längtar till Stockholm. När min syster kommer hem från Tunisen måste vi ta en vända till huvudstaden, det är säkert.

Så roligt att du gillade min nya blogg.

Ha en fin helgdag!
Kram Ingrid

Elisabeth sa...

Vad du är gullig... visa bilder till "Mina drömmars stad"! Tack snälla snälla... man känner en längtan som drar!
Katarinahissen... undrar om det inte var när vi skulle åka den som Carolina blev så himlens tvärsnål... "va, fem kronor för att åka i en hiss... nä, då får det vara..." sa hon. Å så blev det... jag tror vi gick till Nationalmuseum istället... gratis!

Varm kram...

Ps. Mail är på g...men jag är lite seg idag!

Helena sa...

Klart du ska leva loppan....du är ju passionär eller hur?
Hoppas du hittat något nytt till din garderob.
Så synd att jag inte kan vara smakråd åt dig för vi skulle garanterat få en härlig shoppingdag.
Ha en skön kväll vännen!
Kram

Helena sa...

Kikar in och önskar dig en härlig helg vännen.
Kram!

Hannele på Hisingen sa...

Mäktigt vackert.
Kram.

Pärlan sa...

God morgon
Härliga bilder du visar.
Önskar dig en skön söndag
Kram

Musikanta sa...

Jag tror jag har varit på Gondolen en gång i mitt liv för sisådär 50 år sen. Men det verkar sig likt. Med Patricia åkte jag till England 1956 för att gå på University College ett halvår. Härliga minnen!!
Varm kram/M