fredag 20 februari 2009

Tandläkarbesöket avlöpte bra, det var bara tandsten
och putsning som skulle göras.
800 kronor fattigare blev jag men
som en liten prinsessa i munnen!


Jag gick en sväng på stan och tittade
in i några klädbutiker. Vårens nyheter
finns redan i massor, så antagligen måste
man handla snabbt innan det bästa tar slut.


Naturligtvis slank jag ner i Hötorgshallen
-där köpte jag härliga lammkotletter
och en påse kanderad ingefära.

Ingefära är bra för lederna - däremot inte lamm.
Men jag äälskar lamm, så någon gång om året
tillåter jag mig att ha det på matbordet.


Till helgen blir det ljusrosa grillad kotlett
med vitlöksdoftande potatisgratäng.


Idag har jag klubbträff med "mina seniorer"
Först ska vi ha litet sittande gymnastik
- sedan blir det frågesport,
där man kan vinna några enklare priser
och så bjuds det på kaffe med tårta


Nu måste jag åka och handla tårtorna
och gå till lokalen och fräscha upp den
så att vi kan börja kl 14.


Trevlig fredag till er alla!

12 kommentarer:

Isabelle sa...

Det vattnas i munnen på mig när jag läser om din helgmiddag :)

Sen blir jag nyfiken på hur ingefära hjälper. Kanske något för mig och mina onda leder?

Ha en fin helg.
Kram Isabelle

Bloggblad sa...

Vårens nyheter har jag inte spanat in. Jag tillhör de där som väntar tills de kommer på rea framåt sommaren. Och fram till dess lever jag på det jag köpte på rea förra sommaren... Fast än är det vinter kvar, säger mor. Så än får jag gå i foträta skor.

Anonym sa...

Skönt att tandläkarbesöket gick bra! Visserligen gör det hål i kassan, men det är det värt tycker jag.
Vilken läcker middag du planerar, det vattnas i munnen...

Jag har varit i några av butikerna i vår lilla by och kikat på nyheter, men än så länge har jag inte känt någon längtan att skaffa nytt. Snön faller utanför, så jag kör med mina vinterkläder och chansar på att det finns något kvar i butiken när lusten faller på!
Ha en bra helg min vän! Kram

Helena sa...

Du är ständigt i farten du.....härligt.
Jag skulle också behöva eller kanske mer vilja ha lite nytt i garderoben.=)
Köpte faktiskt en underbar kjol för ett tag sen.
Lammkotlett låter smaskigt.=)
Ha en skön kväll vännen!
Kram

Inkan© sa...

Trevlig helg själv! Tänk inte viste jag att ingefära var nyttigt för lederna...? Själv tar jag ingefära på yoghurt och äppelklyft snabbt kokta med lite kryddnejlika.
mmmmm det är såå gott såååå:)

Bilder från min kamera sa...

Tack snälla för rara kommentarer.
Idag är jag inte pigg alls, baciller än en gång. Naturligtvis finns det mängder av olika baciller ute i folkvimlet som man bär med sig hem. Är väldigt noga med så fort jag kommer innanför dörren att tvätta händerna, allt för att undvika just baciller. Men ändå får man något på sig. Halsen känns sträv och orken är under nollan, nysningarna avlöser varandra. Tänker krypa ner i sängen när jag skrivit detta klart.

Sent i går vräkte snön ner och det mesta av natten, men som alltid här i södra Sverige kommer blötsnö och avlöser. Det vet vi alla hur sådant ser ut. Men oavsett så är det vitt på marken, och ganska så mycket också.

Idag ska jag äta Kalops som jag gjorde i ordning igår. Bra att det är klart, så är det bara potatis som skall skalas.

En liten del av det jag skulle göra på min bloggpaus har jag gjort, men att jag skulle bli dålig var inte alls inräknat. Men, det går väl fler tåg. :)


Varm kram och ha det riktigt bra denna Söndag!

Helena sa...

Ska man ha bulldogar så gäller det att vara tjurigheten själv vilket jag är.
Nu har Anders fått tagit över ansvaret om prinsessorna .....han slapp ju kliva upp inatt.
Vilda kan verkligen driva en till vansinne när hon vill.
Hon tittade inte ens på mig när jag kallade in henne imorse och att stå och ropa är ingen idé så då är det bara att traska ut i djupsnön.
Men vi har aldrig tråkigt i allafall.=)
Ha en mysig söndag vännen min!
Kram

Stina sa...

Kram till dig med, Tokfia 2.:-D

Christina sa...

Villken härlig middag du skall ha.
Ha en riktigt skön kväll
Kram

Tankevågor sa...

Har du din tandläkare vid Hötorget undrar jag nyfiken i en strut? Det har nämligen min man.
Hötorgshallen är så mysig men det blir inte så ofta jag tar mig tid att gå ner dit.
Ingefära är både gott och nyttigt.
Hoppas träffen blev lyckad!
Kram

Ingrid sa...

Hejsan Eleonora!
Du är så fantastisk och håller igång på alla sätt och vis. Jag är övertygad om att det blev en trevlig träff med pensionärerna.

Jag väntar på en kallelse till tandläkaren nu när som helst. Den brukar komma på eftervintern någon gång. Det är väl ingenting som jag ser fram emot precis, men jag tror inte att jag har något som behöver åtgärdas den här gången heller.

Ha det så gott!
Kram Ingrid

Dubbelörn sa...

Kan inte låta bli Hötorgshallen när jag är i Stockholm o lite lammracks brukar alltsom oftast följa med mig hem ;).

Kram