onsdag 11 februari 2009

HÄLSOKOSTRÅD

Till min rara dotter! Här kommer svaren du väntar på!

Fråga: Kan jag genom att göra situps få min mage lite mindre?
Svar: Definitivt inte! När du tränar en muskel, blir den större. Därför bör du inte göra situps, såvida du inte strävar efter att ha en stor mage.

Fråga: Är simning bra för figuren?
Svar: Ja, om du vill se ut som en val.

Fråga: Jag har hört att idrott är bra för hjärtat och kan förlänga livet, stämmer det?

Svar: Ditt hjärta är programmerat till att slå ett visst antal slag under livet. Kasta inte bort dem på träning. Genom träning slår hjärtat snabbare, och du förkortar livet! Vill du leva längre? Ta dig en tupplur.

Fråga: Borde jag skära ner på måltider innehållande kött, och äta mer frukt och grönsaker?

Svar: Här måste du försöka att förstå logisk effektivitet. Vad äter en ko? Gräs. Och vad är det? Grönfoder. Så en biff är inte något annat än ett effektivt sätt att äta grönsaker på. Äter du kyckling får du i dig majs. En fläskkotlett kan ge dig 100 % av rekommenderat dagligt intag av grönsaker

Fråga: Borde jag minska på mängden alkohol jag dricker?

Svar: Nej, tvärtom. Vin är gjort av frukt. Brännvin är destillerat vin. Det betyder att de tar bort vattnet ur frukten och så får du ändå mer av det goda, sunda innehållet. Öl görs av sädesslag, det säger allt.

Fråga: Är choklad osunt?
Svar: Är du tokig? Kakaobönor = bönor. Och bönor, linser m.m. är vansinnigt nyttigt. Det bör ätas flera gånger i veckan.

Fråga: Är det viktigt att vara i god form?
Svar: Rund är en form. Så god som någon.

Kramar från Mor

6 kommentarer:

Ingrid sa...

Vilka underbara råd! Dem ska jag verkligen följa.

Tack så hemskt mycket kära Eleonora!
Kram Ingrid

Helena sa...

Haha....de där råden kan nog tom jag följa.=)
Ha en skön dag vännen min!
Kram

Anonym sa...

Underbara råd, du tänker visst som jag:-)

Christina sa...

Hi hi det är ingen svårighet att följa de råden:)
Kram

Bilder från min kamera sa...

Det ska nog inte vara någon större konst att följa dessa välmenande råd. :)

Idag skiner solen hos mig och minusgrader. Ser riktigt halt ut på trottoaren utanför mina fönster.

Väntar på brevbäraren, men jag lär få vänta till minst 12:30 ungefär. Nya bestämmelser sedan november förra året. Varför så sent mot tidigare tiotiden vet jag inte. Vill hämta mina nyinköpta gardiner till vardagsrumfönstret och balkongdörren, men avilappen måste jag har med mig först. Allt i vitt, kan bli riktigt fint. Tröttnat på det som hänger där nu, ombyte är alltid så roligt.


Kram kära Eleonora. Önskar Dig en fin helg!

Tack för alla dina rara kommentarer.

Elisabeth sa...

TACK underbara vän! För de fina och omtänksamma orden... fast vacker? Nja, min spegel är ganska så brutalt ärlig... och den säger då inte att den ser någe!

Varm kram... och ha en underbar helg!