måndag 23 februari 2009

Fredagens klubbmöte avlöpte alla tiders -
vi började först med sittande gymnastik
sen blev det frågesport och
jag hade ordnat med 3 priser
-
½-flaska RT Sherry
½ kg brasilianskt kaffe
1 st ryggtvättare
-
Därpå blev det kaffe och tårta
och en massa prat
och en fin stund av gemenskap
som flera av oss så väl behöver
-
Mina födelsedagsbuketter är nu slut
Alla rosor har jag torkat som vanligt och nu
har lilla hörnskåpets blomhög
växt minst 10 cm
-
Så är vi tillbaka på måndag igen!
Dagarna sveper förbi med
blixtens hastighet
HA DET GOTT ALLA GLADA!

10 kommentarer:

Musikanta sa...

En fin idé att torka sina födelsedagsblommor! Har aldrig tänkt på det.

Det är alltid trevligt med frågesport. Hade du fixat den också? Och bra priser...

En bra vecka önskar jag dig. (Posten har inte kommit än - jag väntar med spänning!)
Varm kram/M

Eleonora sa...

Musikanta:
Förlåt - jag gick ut med brevet i kappfickan och kom hem med det också! Men IDAG lägger jag på lådan!
Kram kram

Stina sa...

Det var det värsta vilken hög. Fint!
:-) Kram

Bilder från min kamera sa...

Så mycket torkade rosor du har där uppe på skåpet. Visst är det roligt att kunna bevara blommor på det viset. Ofta brukar de nedvissnade blommorna vikas på mitten och ner i soppåsen.

Säkert är det många ensamma människor som behöver gemenskap med andra. Man blir så ledsen vid tanken att många sitter dag ut och dag in och stirra in i väggen eller ut genom fönstret, i hopp om att någon kanske knackar på. Ofta är många ensamma gamla sedan länge helt bortglömda. Men alla blir vi en gång gamla, då om inte förr kanske flera minns vad dom själva försakade och glömde bort.

Ute är det grått mörkt blaskigt, snön smälter bort i snabbt förlopp.
Solen får gärna komma tillbaka och lysa, för då piggnar man verkligen till.


Kram kära Eleonora. En fin kväll och morgondag önskar jag dig!

Pärlan sa...

Men åhh så gott ni äter....
Det har inte hänt något än här hemma men vi väntar med spänning varje dag.
Ha det gott vännen
Kram Christina

Helena sa...

Vad fint med blommorna så där på skåpet.
Det brukar inte vara så här jobbigt när de löper så jag vet inte riktigt vad som flygit i dem.
Hormonerna tycks löpa amok.
Jag hoppas så klart att katten mår bra men är det inget fel på honom blir det jobbigt för sonen.
Han sitter och jamar för jämnan och helst nattetid.
Jasså är det bara tanter som har kort hår.....ja dottern säger ju att jag är en tant nu så det stämmer kanske.=)
Nu ska jag maila dig om en sak.
Ha en mysig dag vännen!
Kram

Bilder från min kamera sa...

Under Bloggpausen fick jag en del gjort. Funderingar omkring det jag nu startat upp, som jag finner väldigt roligt och inspirerande.
Att börja måla om lite möbler har varit en tanke som grott under mycket lång tid. Det som gjort att jag inte börjat förrän nu, är att jag inga stora ytor att göra just detta. Men så kom jag på ide`n att ta bort mattan i köket och lägga ut ett gammalt påslakan över golvet.

Det blev en stor golvyta att vara på, sedan är färgen sådan att det lilla lukt som uppstår är minimal.
Jag visste inte innan hur pass luktfri vattenbaserad antikvit färg var. Men det har jag sett nu och den är verkligen så bra då den också torkar snabbt.

I går började jag verkligen i liten skala, tog mina små ytterkrukor och testade på det. Då förstod jag att dem andra projekten jag har, kommer att bli lika bra. Har två pelarbord ett ovalt, ett arv från min gamlamormor, och ett runt jag en gång fick när jag fyllde fyrtio.
Sedan har jag en byrå i rent trä och en piedestal och en spegel som jag skall måla om.

Det runda pelarbordet har jag idag gjort klart. Tre gånger målade jag det, tror det räcker så, få se när den sista omgången torkat. Eftersom pelarbordet jag nu målat är rent trä utan lack eller annat, så drar det till sig rikligt med färg.

Det här är så roligt att jag ångra jag inte börjat långt tidigare. Men jag har också kollat runt på internet och tittat på heminredningprogram,lusläst tidningar osv. Lite hum om det hela måste man har innan start, och jag tror att jag lärt mig en del genom bloggar och annat som gav mycket bra tips.

Tack för tipset om hemmapålandetbloggen. Men lilla tokfiastina känner jag till, brukar springa in till henne i bland och skriva några rader. :)

Kram och tack för din som alltid rara kommentar!

Ingrid sa...

Så häftigt att ha alla torkade blommor på en hög så där, den idén har aldrig slagit mig.

Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram Ingrid

Anonym sa...

Det är vackert att samla torkade rosor!
Jag hade också en stor samling rosor på ett vitrinskåp, men slängde allt i samband med flytten i höstas. Gissa om det var dammigt...

Gisan sa...

Oj vilken vacker roshörna du har :-) Det är många vackra minnen som ligger där kan jag tänka. Kramar...