tisdag 17 februari 2009

Nu var det länge sedan jag skrev och det beror väl kanske på att jag inte kommit på riktigt vad jag ska skriva om. Ibland blir man ordfattig.
Men kanske ska jag berätta att alla mina underbara födelsedagsbuketter nu har tagit slut. Alla rosor hänger nu till torkning. Jag brukar lägga dem uppe på ett hörnskåp som dekoration. Jag fick väldigt många blomstercheckar i present, så nu är det bara att gå till affären och välja ut en hälsningsbukett från givaren. Praktiskt!
Idag ska jag gå på SPFs årsmöte med efterföljande lunch på Grand Hotel Saltsjöbaden. Det ska bli trevligt. Men först måste jag försöka fixa till ansikte och hår, så man ser någorlunda ut. Så idag blir det inte många nyttiga knop gjorda här!
Vädret? - ja, det är -4 och snöfattiga gator. Jag har börjat med prommenadskor igen. Skönt att slippa stövlar, som jag upplever besvärligt att ta av/på.
Ha en bra dag alla vänner!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter skönt med promenadskor på igen. Vi har fortfarande snö och framförallt is. Ändå bor vi inte så långt ifrån varandra. Låter som om du kommer få en trevlig dag idag igen. Kram

BiRDiE sa...

Härligt att bara gå till butiken och plocka med sig nya, fräscha blommor när de föregående "tagit slut".

Själv skulle jag vilja ha färska tulpaner på bordet hela tiden nu. Stora buketter... ;)

Kram!

Gisan sa...

Så trevligt det låter med möte och efterföljande lunch. Hoppas att det blir/blev något riktigt smaskigt. Kramar...

Tankevågor sa...

Hoppas du fick en god och trevlig lunch! Det borde det ha blivit på det stället. :-)
Kramar

Ingrid sa...

Jag är också medlem i SPF och har betalat medlemsavgiften i ett par år nu, men inte varit på något möte. Aktiviteten tycks inte vara så stor här i Klintehamn, men nu såg jag att det var ett möte den sista februari, så det ska jag försöka gå på.

Tack för din kommentar hos mig idag!
Kram Ingrid

Stina sa...

Kan tänka mig att du har en hel drös med torkade rosor.:-) Kram

Musikanta sa...

Var med på SPF:s årsmöte förra måndagen och ackompanjerade kören som består av medlemmar i föreningen.

Jag tror att det var över 100 medlemmar där. Vi har en mycket livaktig förening, men eftersom jag mer eller mindre jobbar heltid som kantor just nu har jag aldrig tid att vara med för övrigt.

Grand Hotel Saltsjöbaden låter ju förstås väldigt tjusigt...