onsdag 4 februari 2009















Idag onsdag: Göra inköp av alla "torrvaror", dryck och plantera skott från dr. Westerlunds blomma.Bädda gästsängar.

Torsdag: Städa lägenheten och putsa silver. Göra Köttfärssås.

Fredag: Baka tårtbotten och göra fyllningen. Hämta gratis-tårta från MAXI. Duka och dekorera. Fixa ansikte - kropp - hår! Förbereda kallopsmiddag till lilla Guldlock och hennes föräldrar, som kommer till kvällen. Glad och fräsch välkomna nattgästerna.

Lördag: Min alldeles för-mycket-i-ålder-räknat FÖDELSEDAG inleds med kaffe på sängen.
Frukost till Familjen och till lunch blir det spaghetti + köttfärssås. Liten tårta + kaffe till de som ev. tittar in på eftermiddagen (fast jag avsagt mig uppvaktning). Fixa små söta munsbitar som tilltugg till Champagnen .

Kl. 17 kommer dottern med all maten, som hon så vänligt inhandlat åt mig. Det blir nästan allt vad havets läckerheter har att bjuta på samt ostar, kex och italienskt lantbröd. Till strupen blir det Champagne och Vitt Vin, men barnen får Coca Cola och läsk.

Vi (dottern med familj och svärmor samt sonen med familj) börjar kvällen med Champagne och små munsbitar, sedan får det bli gående bord där var och en hämtar vad den själv vill ha på sin tallrik. Som reserv till barnen kommer det även att finnas grillad kycklinginnerfilé. Som avslutning har jag tänkt mig Fikon i Cognac samt persikor med litet vaniljglass och vispgrädde - dekorerad med valnötter.

Kaffe som avslutning förståss och för den som orkar finns det olika tårtor att välja mellan.

Med tanke på allt detta, kommer jag inte att ha så mycket tid för bloggeriet, men lovat att titta in till er i den mån jag kommer att hinna. Håll tummarna för mig att allt kommer att klaffa.


Innan min lilla familj reser tillbaka till Dalarna ska dom få en god middag. Antingen blir det fiskfilé i vinsås eller kycklingfilé - eller både/och.





17 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller tummarna! Låter väldigt gott och blir säkert lyckat. Jag får önska dig en i förskott trevlig födelsedag! Har du valt ut någon trevlig ålder du vill fylla? :-) Jag anser att efter fyrtio så kan man få välja och vraka själv...beroende på dagsform ändras min ålder dagligen. Kram

Bilder från min kamera sa...

Samma här, jag håller också tummarna för att allt skall gå så bra. Vilka läckerheter du skrivit ner här. Är övertygad om att din födelsedag blir riktigt fin. Tänk nu på dig själv och lägg bloggen åt sidan, den finns kvar när du återvänder. När åldern skjuter i höjden vill man verkligen dra i nödbromsen, men jag har nu insett att den åker i höjden ändå. Men så länge sinnet är ungt, då kan man kanske föredra att siffrorna accelererar, men bara till en viss gräns.

Önskar Dig en riktigt fin och minnesvärd födelsedag.

Varma kramar till dig!

Christina sa...

Det skall säkert gå bra och jag önskar dig en riktigt minnesvärd födelsedag min vän
Kram

BiRDiE sa...

Det låter lite hektiskt innan lördag, men jag hoppas du får njuta ordentligt av din dag :)

Många stora grattiskramar från lilla mig - ska tänka på dig, även JAG festar till det lite på lördag, ursprungligen av annan anlednign dock (men nu fick jag ju en till) ;)

Kraaaaaaaaaaaam!

Musikanta sa...

Alltså: födelsedag den 7 februari. Ska skriva upp det!

Var glad för varje år som du blir äldre - vad är alternativet?

Jag hade min ålderskris när jag fyllde 50 - jobbade som vanligt och förbjöd alla att nämna detta sorgliga faktum. Tyckte att livet var helt slut.

Så dum jag var. Så mycket roligt jag har haft sedan dess! Tagit kantorsexamen och fil.kand.examen t.ex.

Njuter av livet varje dag men blir alldeles vild när jag läser om alla godsaker som du ska bjuda på eftersom jag har börjat banta förra veckan...

Du är som jag - planering är A och O...Jobba inte för mycket bara!
Varma kramar/Musikanta

Helena sa...

Ja nu börjar det närma sig din stora dag.
Vilken bra planering du har och vilken läcker mat du ska bjuda gästerna på.=)
Man är inte äldre än man gör sig så 35 är väl ingen ålder...visst är det det du fyller.=)
Ha en mysig kväll & spar på krafterna till på lördag.
Kram vännen!

Stina sa...

Tack du gumman. Du är snäll du.:-) Kram

Anonym sa...

Jag önskar dig en underbar födelsedag!
Ta det lugnt bara innan så du inte tröttar ut dig...

Varma födelsedagskramar lite i förskott!

Eleonora sa...

Tack alla snälla dels för gratulationerna och för att ni håller tummarna. Jag kommer INTE att arbeta ut mig - det är ju därför som jag har gjort ett schema, som sträcker sig över flera dagar. Idag ska jag putsa silver, göra köttfärssås och ta ett tag med dammsugaren. Inte mer än vanligt alltså!

Ett lätt snötäcke har lagt sig över marken i natt - det lyser upp något i alla fall.

Christina sa...

Tack för den smickrande kommentaren.
Ja jag har gjort en total make over, lite rynkor har försvunnit på vägen,
Men att jag ser yngre ut än mina döttrar kan jag inte hålla med om:)

Sedan kan man ju retuchera bilden lite i PhotoShop och så och då blir den ännu bättre.

Ha det gott idag vännen
Kram

Tankevågor sa...

Vilken planering du har gjort! :-) Med den och sen trevliga gäster kan inget gå fel.
Lycka till och så önskar jag dig en fantastiskt fin födelsedag tillsammans med de dina!
Varma kramar från mig.

Helena sa...

GRATTIS vännen på din stora dag!
Önskar dig en trevlig och minnesvärd födelsedag.
Många kramar/Helena med familj

Isabelle sa...

Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva uti hundrade år...!!!
Ett fyrfaldigt leve för jubilaren.
Hurra! Hurra! Hurra! Hurra!

Stora grattiskramar från mig.
Ha en underbar dag!!

Ingrid sa...

Med en enkel tulipan uppå bemärkelsedan,
jag har den äran, jag har den äran att gratulera!!

Grattis, grattis kära Eleonora på den födelsedag!

Kram Ingrid

Bilder från min kamera sa...

Stort Grattis Eleonora på Din Födelsedag! Önskar Dig allt gott denna dag!

Varma kramar till Dig!

bollebygdsbo sa...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!
Hoppas att din dag blir ett minne som du bär med dig och gläds åt.

gratiskramar från Ingela i Bollebygd

Christina sa...

Många grattiskramar till dig på din dag
Kram