onsdag 18 februari 2009

(Grand Hotel Saltsjöbaden)



Vi var många på SPF-mötet igår. Drygt 100 skulle jag tro.
Mötet inleddes med årsmötesförhandlingarna
och det var avklarat på 1 timme.
Därefter blev vi serverade en landgång
av mycket "enkelt" slag får jag lov att säga
och lättöl/vatten kom på bordet
först då landgången var uppäten!
Kaffe och liten mintchoklad som avslut.
Därefter "underhållning" av en ung,
mycket duktig flicka (från Säffle-Operan)
som sjöng sånger ur olika musikaler.
15-20 minuter hade räckt, men hon
underhöll 45 minuter! Alltså mycket längre än de
flesta av oss orkade engagera sig. Flera av de
äldre somnade! Och väldigt många avvek
så fort tillfälle gavs mellan sångerna.
Annars var det en bra dag och en underbar
miljö att vistas i!

8 kommentarer:

Helena sa...

Jag vet inte alls vad du gillar för böcker men en bok som jag tycker mycket om är
Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón
Vi lyssnar på mycket deckare och historiska romaner eftersom det ska passa oss båda.
Sen läser jag böcker som bara jag vill läsa som vanliga böcker.
Ibland får jag ljudböcker när jag fyller år och då är det romaner som jag gillar.
Så jag har fler tips om du tycker att ljudböcker är en trevlig sysselsättning sen när du prövat.=)
Ha en mysig dag vännen min!
Kram

Eleonora sa...

Tack Helena, jag ber kanske att få återkomma sedan jag prövat.

Bilder från min kamera sa...

Dricka till olika maträtter är ett måste, vattnet kunde väl nästan kvittat eftersom det kom in efter landgången var uppäten, hmm!

Blir det sedan något annat som kan kännas långdragit, blir det liksom kaka på kaka eller hur jag nu skall uttrycka mig. Lagom i alla situationer är nog bäst. Är det sedan äldre människor det handlar om, måste man nog utgå från det av dem som höll i det här SPF-mötet.
Alla är inte lika alerta i olika situationer.

Det du skrev i slutet av ditt inlägg kanske lyfte upp det hela trots allt.

Tack snälla Eleonora för ditt beröm om duken jag visade. På den tiden när jag var gift och barnen var små virkade jag tre stycken av den modellen. Jag satt uppe länge om kvällarna när alla andra hade somnat. Det var min tid då, att göra det jag ville. Undra själv så här i efterhand hur jag orkade, både skapa sådant och ta hand om ett helt hus och tre barn. Men på den tiden var orken på maxnivå, idag orkar man knappt öppna ögonen på morgonen. Njae, det var väl att ta i lite väl mycket kanske, men ju äldre ju mindre ork. Sedan är jag inte det friskaste heller kroppsligt sett, och det gör sitt till.

Du undrade om jag skulle visa mina nya gardiner. Har tagit ett antal bilder men som med köksfönstret så kommer det in alldeles för mycket ljus som stör hela helhetsintrycket.

Har mixtrat ihop lite bilder i olika vinklar från fönstret, få se om jag lägger upp det till allmänt beskådande. :) Eftersom det är lite tunnare spetsgardiner så släpper det in ännu mer ljus genom själva gardinen, sedan hjälper fönstret till med sitt ljus, och det blir väldigt mycket av den varan.


Varmar kramar, och en fin dag hoppas jag du får!

Musikanta sa...

Jag skrattade gott när jag läste din kommentar. Jag har lärt mig med åren att man aldrig ska hålla på för länge. 3-4 sånger hade räckt alldeles utmärkt.

Folk kommer inte till sådana här sammankomster för att lyssna utan för att prata med varandra och ha trevligt. Men unga människor förstår inte alltid det...

Framför allt vill man inte lyssna på en alltför pretentiös repertoar vid ett sådant här tillfälle. Det ska vara melodier som folk känner igen och kan nynna med i om de vill...

Varma kramar/M

Anonym sa...

Det var ett tjusigt ställe att hålla årsmötet på!
Synd att det blev lite dåligt tajming med mat och dryck.

Ha en god onsdagskväll, många kramar!

Christina sa...

Kikar bara in och lämnar en kram till dig......

Gisan sa...

Synd att det inte blev så bra som det lät från början. Kramar...

Helena sa...

Vovvarna löper i 3 veckor men det är skönt att de gör det samtidigt så är det ju gjort sen för ett halvår framåt.
Tack för dina ord om mitt kort.=)
DT betyder att jag ingår i ett designteam nu mer.
Min vän Malin som har en webbutik där hon säljer scrappmaterial har valt ut bla mig att ingå i butikens designteam.
Det är ett hedrande och skojigt uppdrag.
Kika in på butikens blogg
www.scrappers-blogg.blogspot.com
Där presenteras hela teamet med bilder och lite text.
Min bild är inget vidare men jag blir aldrig bra på bild.
Ha en mysig dag vännen!
Kram