lördag 27 september 2008





Festen för seniorerna var mycket lyckad och alla trivdes så gott att dom nästan inte ville gå hem. Det är härligt både för mig själv och för dom att våra sammankomster blir så trivsamma. Och tänk vad ett glas vin kan bidra till att folk slappnar av och kommer i berättartagen.



Nästa gång tror jag att jag ska ordna med bingospel.



Dagen efter reste jag till Halmstad för att vara sällskap och hjälpa min käre svåger med lite av varje. Han hade köpt skaldjur till en kväll - så vi festade på krabba och havskräftor - båda underbara delikatesser.



Jag tvättade några maskiner - gick sköna promenader - och kunde sitta ute i solen iförd endast T-shirt, så varmt och skönt var det.



Resan ner och även resan hem -med tåg via Göteborg var jobbigare än vanligt. Varmt i kupén och försenade tågtider. När jag kom till Stockholms Central vid 17-tiden var det rena kaoset där och jag fick armbåga mig fram. Hur mycket folk som helst! Underbart skönt att komma hem igen och det första jag gjorde var att gå in i duschen!



Nu har jag läst runt hos mina bloggvänner och hos er har det hänt en hel del. Jag har även kommit igång och skrivit hos några av er. Men jag ska snart vara i farten igen.



Den här hösten har varit jobbig för mig för jag har varit krasslig i flera omgångar. Först den eländiga olyckan med att fastna med pekfingret i bildörren - sedan ischias i 7 veckor(!) - sedan yrsel pga "vet ej vad" - nu har jag en ögoninflammation och med oljig kräm i ögat är det kass att försöka skriva på datorn. Schajse också - nu vill jag bli piggelin igen! För säkerhets skull ska jag besöka doktorn på måndag för lite check-up.



Det börjar bli dags att tömma och ställa undan alla våra stora trädgårdsurnor. Vi är 3 damer i trädgårdsgruppen som ska ta tag i detta nästa lördag. Då tänkte jag även försöka plantera några Ölandstok. Pelargonerna på balkongen är fortfarande lika stora och fina. Dom får stå ett tag till men 4 st har jag tagit bort och ska sätta ner i källaren för vintervila.



Trevlig helg söta vänner och kram

12 kommentarer:

Stina sa...

Hoppas att din otur snart vänder gumman.
Du får väl duscha lite oftare. Varmt vatten vet du. Det är grejer det. Puss

Dubbelörn sa...

Ibland så hamnar man i ond spiral med krämpor. Så var det för mig förra året, men i år är mitt år ;).

Men du verkar ju ändå ha energi så det räcker till *skrattar*

Varma höstkramar

Gisan sa...

Jag hoppas verkligen att du på "bumsan" blir av med allt onda och kladdiga ögon och allt vad det är. Bra att du ska gå till doktorn och kolla dig. Kramar...

Helena sa...

Men vilken otur du har vännen....tråkigt att du fått ögoninflammation nu också.
Bra att du går till din läkare för en koll.
Ha en fortsatt mysig helg!
Kram

Anonym sa...

Trevlig helg själv söta vän och hoppas du slipper mer otur och krämpor på jättelänge!
Varma kramar

Beas sa...

Kikar in på dina ljuva blomster!

Christina sa...

Hoppas att det vänder för dig snart.

Så mycket trevligt ni har haft för er, härligt.

Vackra Paulor du bjuder på.

Ha det gott min vän
Kramkram

Bilder från min kamera sa...

Kära Eleonora så mycket elände du drabbats av. Innerligt hoppas jag du snart är fri från allt det. Ofta brukar det ena följa det andra, känns som det aldrig tar slut. Jag hoppas verkligen du blir piggelin igen.

Att resa med tåg har jag erfarenhet av då jag själv åkte i somras. Vid olika byte vid stationerna var det som myrstackar av människor. Små marginaler tidsmässigt sett, och stressen som började göra sig påmind. Man är glad när man sitter på rätt tåg och vet att där sitter man tills tåget stanna.

Trädgårdsmöbler och lite blommor som glatt hela sommaren skall nu tas in för sin vintervila. Kylan ute blir mer och mer påtaglig. Sommaren gick fort förbi och hösten intog sin plats. Just hösten är min favoritårstid. Finns inget vackrare i mina ögon är den färgprakt som uppvisas då.

Tusen tack snälla du för din rara kommentar. Alltid lika vänlig i din framtoning som verkligen glädjer mig.

Kram och allt gott till dig!

Helena sa...

Ville bara önska dig en trevlig kväll vännen!
Kram

Ingrid sa...

Hejsan och välkommen tillbaka! Jag har saknat dig må du tro. Kan tänka att din svåger var glad över besöket och all hjälp han fick av dig, tala om goda gärningar!
Och det är ju så när man blir så gammal som han, vänkretsen tunnas ut efterhand.

Hoppas nu att ögoninflammationen ger med sig och att du får vara frisk och att oturen med krämpor ger med sig.

Ischias har jag haft några gånger och det är inte roligt alls. Jag var så pass illa däran att jag inte kunde köra bil, för jag tappade känseln i foten så jag kunde inte trampa ner kopplingspedalen.

Ha en fin höstvecka!
Kram Ingrid

Amber sa...

Det är bra att du blir litet arg, trots elände! Då klarar man sig bättre än om man lägger sig och gråter - det är min fasta förvissning!

Konsertkvällen blev över förväntan - nästa år får jag nog bjuda dig, så du kommer iväg på litet häftig jazz! Kram!

Musikanta sa...

Hoppas att det gick bra hos doktorn idag...

Jag har just kommit hem från tandläkaren och en operation i överkäken. Det är skönt att det är gjort - jag har gruvat mig länge för detta.

Hoppas också att din ischias har gått över. Jag har haft känningar några gånger och det är verkligen jobbigt när det värker hela tiden!