onsdag 10 september 2008





Dottern ska låte slipa om golvet i tre sovrum.
Rummen är tömda och en platsbyggd våningssäng
nedbruten från väggen.
När allt skräp var utburet upptäckte hon
att hon tappat sitt ena diamantörhänge!
Ut och leta och naturligtvis hittade hon det inte.
Alla sovrumsmöblerna är nu staplade i matrum
och vardagsrum och hon har fixat till det fantastisk bra.
Men det ser ut som det där TV programmet
där 2 damer städar i hemmen.
Ja, mamma - nu behöver vi nog bara en tvåa
egentligen - sa hon i morse.



Äldsta barnbarnet skulle ha friluftsdag på Värmdö,
så jag körde henne till busshållplatsen,
som ligger ca 10 min med bil längre bort.
Sen´körde jag nästa barnbarn dit han skulle
och dit inga bussar går.


Så åter till dotterns för att ev. hjälpa killen
som skulle slipa golven. Strömmen hade gått
(av för stark belastning) när jag kom dit,
så det var bara att börja leta fel i proppskåpet.
Det gick också att fixa och så fick killen byta till
annat eluttag, som hade starkare el.
Konversationen med honom skedde på knackig
spanska från min sida och knackig svenska
från hans. Men tänk vi förstod varandra såå bra så!


Vid 17 tiden ska jag dit igen och göra middag
till barnen och sedan vara taxiförare ännu en gång.
Då ska gymnasten köras till träffpunkten för
samåkning till sin träning.


Men nu ska jag ut och finkamma gräsmattan
och se om jag kan hitta en diamant.



Visst är det tur att det finns mor- och farmödrar?






8 kommentarer:

junhe sa...

HEJ...DU VERKAR HA EN FULLSPÄCKAD DAG MED MASSA ROLIGA SAKER *HIHI* TACK FÖR "INBJUDAN", MEN JAG OCH MAKEN ÅKER TILL SYLARNA OCH VANDRAR NU I HELGEN. MEN EN FIKA KAN SMAKA GOTT EN ANNAN GÅNG OXÅ/ HA DT GOTT

KRAM JUNHE

Helena sa...

Jag hoppas verkligen att ni hittar örhänget.
Jag det är härligt med mor och farföräldrar som kan hjälpa till ibland.
Du är väl trött idag nu efter en sån fullsäckad dag igår.
Vad roligt att du tycker om korten.....jag är alltid så nervös att de inte ska falla beställaren i smaken.
Tycker fortfarande att det är helt otroligt att det finns folk som vill köpa mina kort.=)
Ha en mysig dag vännen!
Kram

Christina sa...

Hoppas hoppas att ni hittar örhänget....

Visst är mormor och farmor till stor hjälp och det är kul att kunna hjälpa till med det man kan.

Ha nu en skön dag och jag håller tummar och tår för att en diamant skall gnistra till i gräset.

Kram vännen

Isabelle sa...

Är det nåt som går i familjen det där med att tappa diamanter? ;)
Jag hoppas verkligen örhänget kommer tillrätta.

Att få hjälp av far och morföräldrar är guld värt.

Ha det gott! Kram!

Bilder från min kamera sa...

Vilken otur att hon tappat sitt örhänge, hoppas du/ni hittar det. Skiner solen kan det kanske lysa till och på så sätt gnistra och visa var det ligger för någonstans..

Roligt när man som mor-farföräldrar kan vara till nytta för sina barnbarn.

Att göra om i det egna hemmet är alltid roligt. Blir liksom som nytt igen.

Kram kära Eleonora och ha en fin dag!

Gisan sa...

Jag hoppas att de uppskattar det du gör ordentligt!!! Far- och morföräldrar som du är guld värda. Jag skulle gärna ha det till min prins på nära håll. Kramar...

Musikanta sa...

Vilken lycka för dig att ha barnbarnen på så nära håll, även om det kanske kan bli jobbigt ibland med alla skjutsningar och hämtningar...

Har hon inte hål i öronen, din dotter, när hon har så fina örhängen? Men dom kanske kan trilla av i alla fall...Ni få väl göra som deckarna, ta en kvadratmeter av gräsmattan i taget!

Anonym sa...

Jag märker att du är en alldeles fantastisk mormor som ställer upp i alla lägen!
Du skrev inte hur det gick med örhänget...det är nog borta då?
Ha det bar i helgen min vän, kram!