lördag 17 mars 2012

DAMLUNCH .....

..... hade jag igår för fem gamla, goa, trogna vänner - E. som jag träffade när vi var 12 år  och gick i samma klass i flickskolan, C. och B. fd arbetskamrater som jag lärde känna 1980 och så E. och M. som ingått i min vänkrets de senaste 15 åren. Jättegulliga, vackra och intressanta vänner som jag lyckades få ihop till en träff, vilket kan vara nog så svårt ibland, då alla är så aktiva och ofta engagerade på olika håll.

Det blåste förskräckligt och därför hämtade jag damerna med lånad bil vid min tågstation.

Vi inledde med ett litet glas sherry och Petit Chou med kaviar/parmesan/cr fraiche-fyllning. Varmrätten bestod av SALMA-lax täckt med färsk basilika/timjan och bakad i ugnen. Till detta råris och en chili/paprika-sås och sallad av mango/avokado. Som dryck festade vi på Petit Chablis och Pellegrino. Som avslutning blev det en choladmousse med hallon, vispgrädde och mandelflarn - därefter kaffe. Mycket lyckat blev det och alla tyckte att det smakade gott-i-gott gott.

Tänk så trevligt det är att samla några vänner på dagtid -  att äta litet gott och ta ett glas vin tillsammans. Det skulle man göra bra mycket oftare. Och ingen behöver vara rädd för hemfärden - det är fortfarande ljust ute. Jag är glad att jag lyckades samla  så många och lovar att snart försöka göra om det.

 Glömde som vanligt att ta fram kameran men kunde i alla fall föreviga alla fina presenter som jag fick.






6 kommentarer:

lisashus sa...

Så trevligt och gott det låter med damlunch!
Din meny var verkligen utsökt, det riktigt vattnas i munnen när jag läser!

Så fina presenter du fick i vårens tecken dessutom!
Kul att du delade med dej av din fina lunch!
Ha en härlig dag!
Kram
LIsa

Solstrimmor sa...

Det låter jättetrevligt och jättegott!! Och fina presenter fick du. Ser den blå Balkansippan... jag köpte mej en sån igår:)

Hoppas din lördag blir lika trevlig.
Kram Eva-Mari

. sa...

Håller med dig att sådant skulle vi alla göra lite oftare samla de riktiga vännerna man har och som man tycker mycket om. Tyvärr kan jag inte göra sådant för de finns kvar på min gamla ort. Maten du serverade gick inte av för hackor precis, förstår vilket jobb tid det ligger bakom.

Hoppas alla var nöjda med vad du gjorde för dem, att du fick ett stort tack när dagen var till ända, för du gör mycket Eleonora för andra människor och är verkligen förtjänt av ett stort TACK!

Kram vännen

Ingrid sa...

Du är så duktig att ordna det trevligt för dina vänner!

Och fina presenter fick du ju också.

Kram Ingrid

Mycket annat & lite betong sa...

Vad det är värdefullt att ha gamla vänner som man känner väl!
Jag arbetar på samma ställe som min bästa kompis som jag träffade i andra klass i grundskolan.

Så mysigt ni hade med god mat och vin!
Ha det bra!
Agneta

Musikanta sa...

Du är verkligen duktig på att laga mat - förstår att dina väninnor njöt i fulla drag. Fick ni plats alla fem i samma bil undrar jag dock?
Härligt med gamla vänner sen skoltiden - när man träffas är det som om åren som gått bara försvunnit.
Kram från Ingrid