fredag 2 mars 2012

BÖCKER JAG SKÄNKER BORT

Nu har jag rensat i min bokhylla och om någon bok faller dig i smaken, så skickar jag den gärna. Lämna din address i kommentaren, så kommer boken på Posten.
 
Dikter av Gösta Ågren
Tingens Hagar av Björn Julén
Fäste i vinden av Einar Malm
Skönhet och Död av Maria Wine
Vårens anatomi av Staffan Larsson
Resa mellan fyra väggar av Ebba Lindqvist
Fänrik Malmgrens minnen av Gustaf Adolf Lysholm
Född här av Petter Bergman
Hem bland träden av Hanserik Hjertén
Beringön av Margareta Ekström
Fyra artiklar av Ulf Linde
De ryska Furstarna av Sture Axelson
Stoft och Skuggor av Bo Setterlind
Talande dikter av Bengt Nerman
Långsamma dikter av Nils Åke Hasselmark
Hela apparaten av Lars Görling

Liten konstbok om Martin Holmgren och Carl-Erik Hammarén
Reserverade platser av Bengt Jahnsson
Ändå av Lars Forssell



2 kommentarer:

Ingrid sa...

Hejsan Eleonora!

Du är verkligen en generös människa om skänker bort så många böcker. Visst blir det så att man till slut måste rensa ur lite. En del böcker läser man kanske om, men de flesta står ju bara och samlar damm.

Här är ett strålande solsken idag, men det blåser ganska mycket, så man måste nog klä på sig ordentligt när man går ut.

Jag har dammat och dammsugit och just hängt en maskin tvätt, så nu är det dags för dagens promenad.

Lycka till med kvällens middag!
Kram Ingrid

Solstrimmor sa...

Tack vännen för erbjudandet. Har fullt i min hylla men jag är säker på att du får skicka iväg lite böcker!

Hoppas du provsuttit balkongen? Vädret är så underbart, inget går upp mot dom första varma vårdagarna! Livsandrana vaknar!

Hoppas din lördag blir skön!
Kram Eva-Mari