torsdag 22 mars 2012

Igår var det bokrea i min WILLY-butik.
Jag köpte en kokbok av Tore Wretman
SVENSK HUSMANSKOST

1956 arbetade jag som hans sekreterare
och säkerligen har jag skrivit n er många
av de i boken befintliga recepten, fast det kommer
jag inte ihåg nu.
Jag visste inte ens att denna version fanns
utgiven.

Han har enkla, lättutförda recept men några
fotograferade maträtter finns inte med.
Däremot har Slas bidragit med flera
trevliga teckningar.

Den här boken får läsas mer som en roman tror jag.




4 kommentarer:

Musikanta sa...

Spännande att du varit sekreterare hos Tore Wretman. Det måste du berätta mer om nästa gång vi träffas!
Kram från Ingrid

Gunilla sa...

Roligt för dig att få ha arbetat nära en så stor man. ;)

Agneta sa...

Hej, Eleonora!
Låter som verklig nostalgi med den boken! Väldigt trevligt förstår jag att du hittade den och läsningen blir säkert en resa tillbaka i tiden för dig :-)
Kram, Agneta

Blommiga Rutan sa...

Boken ser verkligen fin ut! Så trevligt med Slas fina teckningar.
Måste ju var alldeles extra roligt för dig, när du arbetat med honom.

Hälsningar Anncathrine