lördag 30 april 2011

Nu har jag sytt en rund duk som

passar till soffbordet och Glasmästaren

har skurit till glasskivan

som ligger ovanpå.

Duken passar såväl till nya stolen

som till den gamla mattan.


På balkongen har dottern hjälpt mig
att sätt upp ett vind/insynsskydd i bambu.

Markis har jag beställt och när
den kommit på plats,
har jag nästan som ett nytt
uterum!


Inne i varma solfönster
växer pelargonerna för fullt och
några har även börjat blomma.
Snart får de komma ut på balkongen.




Nu går dagarna fort och det blir

ljusare och ljusare.


Att träda in i MAJ månad känns underbart!



6 kommentarer:

Musikanta sa...

Inga pelargoner tog sig hos mig - saknar gröna fingrar, men dom är bra till annat, haha. Det blir att köpa nya (pelargoner, inte fingrar)lite längre fram när det inte är risk för frost. Det tål dom väl inte?

Det blir nog mysigt på din balkong i sommar - ett litet extra rum som du skriver.
Ha en skön Valborg och många kramar från vännen Ingrid

Erika sa...

Åhh vilken fin duk du sytt och glasskivan på. Så fint. Du Eleonora, kan du inte maila mig och tala om vad man köper sådant insynsskydd i bambu, och vad det kostar. Har fått grannar i balkongen utmed min, förra sommaren var där tomt.

Nu känner jag att jag vill vara lite privat på min balkong, så därav. Har också köpt nytt ute bord på Ikea. Köpte en Brassestol nere på ÖB när jag var hemma nu, som gör att jag försvinner ner bakom balkongräcket, eftersom den är betydligt lägre än alla andra solstolar. I den kan jag var lite mer privat. Känner också att det lugn som var förra året i området nog detta året inte blir lika lugnt, med barnfamilj som granne.
Redan tjoar det ganska så ordentligt utomhus, men man kan inte få allt tyvärr.

Dina pelargoner växer och frodas. Dem blir till glädje för dig när de väl börjar blomma.

Kram kära Eleonora. Har nu en bra start på ny månad, och ny vecka.

Gunilla sa...

Så skönt för dig att kunna se fram emot en vår och sommar på insynskyddad balkong färgsatt med pelargoner.

Helena sa...

Vilken snygg duk du sytt och vad fint du får det på balkongen.
Mina pelargoner har inte börjat blomma ännu men de växer och frodas.
För en gång skull så blir de riktigt fina inte så där långa och druliga.
Jag gillar när de är mer knubbiga i växtsättet.
Ser fram emot att få se fortsättningen på din balkong förvandling vännen.
Kram

Syssis små funderingar sa...

Det var en vacker duk du har sytt! Pelargoner hör sommaren till:) Lät härligt till Valborgspromenad, bodde i Stockholm i min ungdom, hmmmmmm år 1971 senast:)

Anonym sa...

Hej! Skulle du vilja berätta var du köpt insynsskydded och vad de kostade? Är på jakt efter ett sådant!
Vänligen Tora