fredag 15 april 2011

DEN LILLA BALKONGLÅDAN ....

.... har fått penséer idag. Än så länge ganska små, men dom brukar växa till sig relativt snabbt. Det blev två vita och två blå - den ljusblå varianten hade inte kommit till affären ännu. Blir det litet varmare ute ska balkongen finstädas också. Bara gatukontoret har sopat upp från trottoaren förståss. Det brukar damma rätt rejält, så städningen får vänta tills detta är gjort. Jag funderar också på att skaffa en markis. På sommaren känns det som att sitta i en bastu där ute, så jag skulle nog kunna utnyttja balkongen bättre om en markis kom till. EN SKÖN OCH VARM OCH FIN HELG ÖNSKAR JAG ER ALLA!

7 kommentarer:

Ingrid sa...

Så fint du fått i balkonglådan!
Det är härligt med penséer, det finns nästan inte tacksammare blommor. Min mamma planterade alltid penséer den 1 maj.

Jag önskar dig en riktigt härlig helg!

Varma kramar!

Tankevågor sa...

Så fint! Jag tycker så mycket om penséer och just de där i olika blå nyanser är mina favoriter.
Har inte gatukontoret tagit bort gruset hos er än? Här sopades gator och gångvägar för en vecka sen och det var såååå skönt. Innan dess drog vår hund Roxy in massor av smågrus i sina tassar. Det är inte skönt heller för henne med de där vassa gruset i trampdynorna så jag är glad att det är borta nu.

Ha en skön fortsättning på helgen!
Massor av kramar från mig!

Erika sa...

Nog ser det vårlikt ut på din balkong. Det där sopbilarna som jag kallar dem för, kör här utanför så lördag det är. Men det dammar inget vad jag kan ser för det rinner ut lite vatten under också. Men, det låter om den där den kör.

Soligt och varmt denna förmiddag, pippifåglarna kvittrar i kapp med solstrålarna.

Hade tänkt mig en runda utomhus idag men det tar så förskräckligt lång tid innan jag bara kommer halvvägs, så bara tanken fick mig att avstår. Blir så less på att var så här. Det är väl bara att bita ihop som alltid.

Önskar dig en trevlig helg kära Eleonora.

Gunilla sa...

Glad vår på dig också!

MårsArt sa...

Det ser vårfint ut på din balkong.
Jag ska städa på min men väntar lite med blommor.
Skönt i alla fall att ha balkong att sola och fika på.
Här har man sopat på de största gatorna, men inte på de mindre, som min...
Ha en skön helg,
Agneta

Anonym sa...

Så fint, visst är det roligt att äntligen kunna pynta lite? Och en markis gör säkert din balkong ännu behagligare.

Ha en fortsatt härlig helg!
Kram Eva-Mari

Agneta sa...

Hej, Eleonora!
Blå penséer ska jag ha denna veckan är det tänkt. Min parasoll är trasig så en ny måste inköpas då solen ligger på här fr. 11.00 - 23.00 och det blir ibland uppemot +50..outhärdligt. Växterna i min lilla balkonglåda blir solbrända. Men en markis gör väl att det blir lika hett ändå? Parasollen hjälper inte mot värmen så jag kan inte sitta ute när det är för varmt.

Jodå, här har det sopats grus på trottoar o gator och mina fönster ser ut om en öken...nytvättade som dom var med ryggont som resultat. Men vet du vad jag testade? Jo, en statisk dammvippa som jag drog över fönstret på utsidan och sanden gick bort :-)
Nu har jag läst ut "Den magiska källan" av Maeve Binchy och den är bara sååå suveränt bra:-)
Just i dag har jag beställt reapocket på Adlibris, sista dagen, och det blev bl.a. Nancy, den sista boken i trilogin av Elsie Johansson.
Jag har lagt u, nu på min hemsidas Dagbok/Nyheter lite info om nyförvärven samt även om min favorit...Maeve Binchy vars hemsida är intressant.
Tack vare dig rara vännen fick jag läsa Maeve...:-)
Kramen, Agneta