måndag 18 april 2011

DETTA BEHÖLL JAG ...

...... av de kläder jag lånade hem från affären. Jag provar aldrig i affären utan det får ske hemma. Därför har jag ofta olika storlekar med mig hem i påsen. En söt klänning hittade jag. Den ska jag ha till konfirmationen av ett bonusbarnbarn, Guldlocks storasysters. Hittade också en mild ljusrosa kofta att ha till klänningen.


En skjortblus som passar bra till jeans.



En söt apelsinfärgad kofta fick också följa med hem.


Resterande kläder ska jag lämna tillbaka idag.

Sedan ska jag gå till tandläkaren. Hoppas jag är felfri i munnen i år också.


Efter tandläkarbesöket ska jag leta nytt tyg till mina sängbord - något i grönt kanske?


Solen skiner och det känns lättsamt / skönt att få så mycket gjort på samma dag.



8 kommentarer:

Lisas torp sa...

Så klokt av dej att ta hem kläderna och prova hemma! Det finns väl inget som är mera nedslående än att prova i en provhytt! Vet inte vad det är - något med ljuset kanske - men hemskt är det i alla fall!
Din klänning är verkligen som en dröm! Så fin du blir i den! En riktig vår- och sommarkreation med fin kofta till!
Så härligt med lite ny vårgarderob nu när våren verkligen är här på riktigt!
Ha en härlig vårdag!
Kramar
Lisa

Helena sa...

Vad mycket fint du hittat.
Klänningen kommer du att bli underbar i.
Ska packa kortet idag...skickar det senast på onsdag.
Ha en fin dag och lycka till med tandläkarbesöket.
Kram vännen!

Ingrid sa...

Visst är det hemskt bra när man kan få låna hem och prova om inte annat för att man kan se hur det passar med det man har förut i garderoben. Jag har svårt att tänka mig hur färger passa ihop till exempel.

Vilka trevliga plagg du har skaffat dig. Den där klänningen är ju hur fin som helst.

Ha en fin vårdag!
Kram Ingrid

Anonym sa...

Så vacker klänning, helt i min smak! Du kommer att bli jättevacker i den. Den får du säkert stor användning för! Så bra när man hittar kläder som känns rätt. Det är minsann inte så vanligt tycker jag... så grattis till dina fynd!

Kram och må gott!
Eva-Mari

Musikanta sa...

Du har verkligen fantastiskt god smak - klänningen är underbar. Och långskjortan är jätteärtig till jeans. Var hittade du alla plaggen?

Kramar från Ingrid som hittills aldrig lånat hem någonting för provning men kanske gör det nästa gång...

Agneta sa...

God kväll, Eleonora!
Men vilken bra butik du har som lånar ut kläder, har jag aldrig varit med om, bortsett r. postorder.
Jättesnyggt och då särskilt skjortblusen som ser härligt somrig ut och praktisk till mycket.
Kramen, Agneta

Eleonora sa...

Till er alla:
Allting är köpt på HM!! Jag köper ibland samma sak i olika storlekar för att jag är osäker hur det ska passa. Alltid 10 dgr öppet köp, så efter provning hemma bär jag tillbaka det jag inte ska ha och får returpengarna i handen (eller till kontot)

Enkelt och smärtfritt. Pröva ni med!

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Den där blusen föll mig i smak.
Undrar om den finns i någon affär här i Södertälje. Beror ju på så det inte är en speciell butik som bara finns i Din stad.

"Smet in" från Ingrids blogg.Tror att jag varit inne hos Dig förut.

Hej från Mi