lördag 23 april 2011

ETT GOTT SKRATT......

...VADSLAGNING
- Jag sätter mitt huvud på att jag har rätt!
- Och jag min plånbok!
- Men den är ju tom!
- Visst, då blir ju insatserna lika.....

RÄTT UTRUSTNING
- Varför har du en plastkasse att samla lingonen i. Är det inte bättre med en hink?
- Nej, det här är ju en bärkasse .....

VEGETARISKT
- Du är vegetarian, säger du. Och så sitter du och äter biffstek!
- Kalla det biffstek om du vill. Men jag kallar det förbjuden frukt ...

MÄRKLIGA MATVANOR
- Svenska folket har verkligen underliga vanor.
- Hur menar du då?
- Ja, förr levde de ju på bark och nu på krita....

6 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

haha

Kram.

Ingrid sa...

Tack för att jag fick mig ett gott skratt här idag!

Varma kramar och en god fortsättning på påskhelgen!

Ingrid

Anonym sa...

Ett gott skratt förlänger livet, hihi! Hoppas din påskhelg har varit bra.

Påskkram till dig!
Eva-Mari

Anonym sa...

Skratt är den bästa medicinen... iallafall för det mesta! Du är så ofta en källa till glädje för mig, och även för min mamma. Jag berättade för henne om dig idag, "den saltaste bönan i stan" som jag kallar dig. Försökte mig på att prata och låta lite som dig... överdrev lite förstås, och hon skrattade och sa: "Vad underbart med sådana människor!"
Så tack tack tack min goa underbara vän... för att du finns, för att du är den du är, och för att jag får vara din vän!!

Som du kanske förstår så är det mycket allvarligare med mamma än jag kanske ger sken av nu på min blogg... men allt kan inte skrivas. Min syster kommer till helgen igen, vilket jag ser fram emot.

Varm kram.. Elisabeth

Ps. Din dotter har, precis som du,ett mycket varmt och gott hjärta... det var en fin "karamell-gåva" du fick! Å hennes omtanke om dig värmde ända hit till Umeå...

Stina sa...

Haha...Kram Stina

Musikanta sa...

Det var riktigt roliga historier!
Kramar!