tisdag 31 augusti 2010

Tack alla goa ni för vänliga hälsningar
Ja hos farbror doktorn gick det bra
alla värden var OK utom sänkan,
som var litet för hög
pågående inflammation alltså
-säkert därför som jag känt mig litet trött och seg
liten förändring av medicineringen bara så blir det OK
Vistelsen i Halmstad avlöpte gott men
det blir jobbigare och jobbigare att försöka
peppa upp svågern, som helst bara vill sitta i sin fåtölj.
Hemma igen - och tänk var det känns skönt!!
Nu ska jag gå runt och hälsa på er alla
och i morgon ska jag koppla av hos Fotvården igen
- det blir underbart.

12 kommentarer:

Agneta sa...

Hej, Eleonora!
Läser att du varit en sväng hit ner till "bästkusten" och förstår att det känns tungt med besöken hos svågern. Men han kanske blir lite piggare av ditt besök :-)
Hoppas att dina mediciner hjälper så att du får må lite bättre igen.
Fotvård ja, det låter himmelskt skönt.
Ha det nu så gott i hemmets lugna vrå!
Man måte nästan resa bort för att uppskatta det egna hemmet!
Kramen, Agneta

Anonym sa...

Tänk vad du ger din svåger glädje! Även om han i dina ögon är passiv så lever han säkert upp när du är där! Men jag kan tro att det är svårt att se en tidigare aktiv människa tappa sin energi.

Ha det så skönt på fotvården.

Kram Eva-Mari

Ingrid sa...

Hejsan Eleonora och välkommen hem!

Så tråkigt att din svåger inte orkar hänga med riktigt längre, men det är ju sådant som kommer med åldern. Men säkert var ditt besök uppskattat!

Ha det så skönt hos fotvården!

Kram Ingrid

Lisas torp sa...

Hej på dej!
Här missade jag en inlägg ser jag och du har alltså redan varit hos svågern! Här hänger man inte med i svängarna!
Tur ändå att din svåger har dej som kan peppa honom då och då.

Hoppas att det löser sej med soffan, men det borde väl inte vara något problem!
Jag har landat på torpet och vädret är ljuvligt skönt och jag njuter ska du veta!
Önskar dej en fin 1:a september!
Kram
Lisa

Stina sa...

Hoppas att du är lite piggare nu.:-) Kram Stina

Helena sa...

Skönt att det gick bra hos läkaren.
Ökar de på Methotrexatet?
Borta bra men hemma bäst stämmer ganska bra.
Jag gillar att vara hemma och reser därför sällan bort.
Vad bra att du tyckte om kortet och att det klarat sig bra.
Angående julkort så får du givetvis beställa men du kan ju även kolla på dem jag lägger ut på bloggen och är det nått du gillar som inte redan är sålt kan jag lägga undan det åt dig.
På så vis får du ju de kort du tycker om.=)
Ha en skön torsdag min vän!
Kram

Stina sa...

Det är bra att du har en väninna så nära. Ni får nog kul ihop.:-) Kram Stina

Musikanta sa...

Skönt att vara hemma och ta hand om sig själv som omväxling. Jag tror att det är svårt för män som blir ensamma att se någon mening i tillvaron. De är ju många gånger inte vana vid att ta sig för någonting mer än att arbeta. Marktjänsten har ju andra skött.

För en kvinna är det ju inte någon så stor förändring att bli ensam. Hushållet måste ju skötas som förut och det tar upp ganska mycket av tiden. Dessutom måste hon ju göra saker som maken kanske har gjort tidigare, klippa gräs och måla om etc. etc.

Snällt att du ställer upp för din svåger ibland, i alla fall!
Kramar från Musikanta/Ingrid

Busig sa...

Fotvård låter ju hur skönt som helst! Hoppas att både du och fötterna mår bättre nu!
Kram Catharina

MårsArt sa...

Måste vara trevligt för din svåger med dina besök.
Hoppas nu att ny medicinering hjälper dig.
Ha en skön helg.
Kram
Agneta

Bloggblad sa...

Hoppas att du piggnar till - bilden på dig på väg till bröllop är fantastisk! Du ser ut som en brud själv.

Tn sa...

Your article has so many useful information,and so attractive design.I am very like this.Online Store,everyone like to buy yourself lovely and comfortable shoes or clothes.Unique design bag,I think in our country this kind of design is so little.Right?hah!!Why don't you try our new design chaussures tn shoes?It has high protect function,and also make your feet feels very comfortable.In our store, puma future cat shoes has a large discount activity online,already attracted so many customers attention.If you like them,you must hurry action to choose them.At the same time,uinque design and perfect appearance tn requin shoes now hot selling online.I hope we can learn each other.