fredag 13 augusti 2010

TRÖTT OCH SEGT ....

..... är det för mig just nu.
Trött så in i Norden - är det vädret??
Tycker mest att varje dag trycker ner mitt huvud
Kanske ska jag ändra min medicin?
Snart har jag läkarbesök och då kan jag fråga
Seg - seg - och slö är min data just nu.
Ska rensa dokument, ta bort bilder och försöka packa
Jag har inte ork att sitta och vänta på
att se varenda bokstav hamna på rätt plats.
En liten paus blir det nog men ska försöka
titta in till er och lämna en hälsning (om nu datan vill).
Kram till er alla!

12 kommentarer:

Ingrid sa...

Hejsan Eleonora!

Här är vädret och värmen väldigt tryckande och man orkar inte så mycket.

Hoppas att både du och datorn piggnar till snart!

Kram Ingrid

Lisas torp sa...

Varmt och tryckande här också och jätteseg och trött är jag med!
Håller på och packar här inför resan tillbaks till vardagen!

Hoppas att du och datorn piggnar till!
Kram
Lisa

MårsArt sa...

Här är en till som är SEG och TRÖTT efter första jobbade veckan.
Hur ska detta gå?
Kram
Agneta

Elisabeth sa...

Skönt att höra ifrån dig, min vän. Jag skulle tro att den senaste tidens kvava luft har tagit på många... har träffat några som har KOL och de har haft stora problem med andningen. Så jag förstår ju att vädret är jobbigt för många nu...

... så var rädd om dig, min vän... och tala med din läkare om tröttheten fortsätter!

Varm svalkande, och uppiggande kram...

Agneta sa...

Hejsan, Eleonora!

Ja du min vän, seeegt är det här med, men det beror nog på att min kroniska struma inte sköter sig som den ska och då blir man ju dödstrött.

Åskan och alla svarta moln ligger som en hjälm på huvudet och blodtrycket åker i botten.

Andningen har jag stora problem med just nu, precis som Elisbeth skriver om....usch!

Så inte är du ensam, om nu DET kan vara till någon tröst i bedrövelsen?

Hoppas innerligt att din dator kvicknar till, liksom du själv.

Jag ha rinte ens orkat med att ringa till DELL återigen, är för trött för att tjafsa med dom.
Det får bli som det vill med den saken just nu.

Styrkekramar i massor till dig vännen!
/Agneta

Anonym sa...

Med denna tryckande sensommarvärme är det väl inte ett dugg konstigt att du är seg? Vänta du bara... rensa bilder kan du göra i höst när luften är klar och vi kan djupandas igen!!

Ta nu en brabok och sätt dig i sköna stolen och läs!

Kramar Eva-Mari

Musikanta sa...

Den fuktiga värmen gör säkert att man blir extra trött - jag lider åtminstone av denna värme. Men vi pensionärer kan ju ta det lugnt som Vårt lilla röda... föreslog och sätta oss att läsa en bok eller lösa korsord eller något sådant trevligt.

Jag tror att du piggnar till så fort det blir svalare. Hur det är med datorn återstår att se förstås...
Varm (puh) kramM

Helena sa...

Jag är också hemst trött nu.
Det finns inte ork till mycket alls.
Vädret gör nog sitt till....det är otroligt tungt och kvavt nu.
Det är så fuktigt att det knappt går att torka tvätten.
Hoppas du piggnar till snart och att datorn också gör det.
På måndag kommer nog kortet du beställt det kanske kan pigga upp lite.=)
Var rädd om dig vännen!
Kram

Anna Wallin sa...

Jag tror de flesta är sega med en lätt tryckande huvudvärk nu när det är så varmt...
Jag har verkligen gått på halvfart idag!

Ta hand om dig
Kram Anna W

Stina sa...

Det är jobbigt med trötthet. Hoppas att du får bli piggare snart.:-) Kram Stina

STENLYCKA sa...

Hej!
Tror du inte det beror på vädret att man känner sig seg.
Jag känner mig trött och seg idag också men det kanske beror på andra saker.
Det blev en lyckad kväll och natt med grannarna i går, perfekt väder, varm och skönt, kom en liten skur vid midnatt men då var vi i partytältet, så det var helt OK.
Vi har nu tagit ned tältet, var lite knivigare än att sätta upp det för det blåser så här idag och så var vi nog mera trötta i huvudet.....svårt att få till allt men det blev många skratt. Nu skall jag bara slappa och vila inför måndagen och jobbdag.
Kram och hoppas det känns bättre för dig snart!
Raina

Stina sa...

Huvudsaken är att man trivs du gumman.
Det räcker ju ibland med små förändringar om man vill ändra. Här flyttar jag oftast kuddarna och byter rum bara med textilierna. Väldigt praktiskt.:-) Kram Stina