fredag 20 augusti 2010

BRÖLLOP ......


..... ska jag gå på - på lördag


Detta är presenten-
god Champagne och olika slag av god paté
- bl a gåslever - anklever - fasanlever


Ja, vad ger man till ett par som slår ihop två hem
- allting finns ju redan!

En upplevelse? Något gott att äta?

Som synes valde jag det sistnämnda.



Kortet som hör till presenten
har duktiga Helena gjort



En mild aprikosfärgad klänning
med liten jacka i spets
har dotter min fyndat åt mig


... likaså den bedårande väskan
också svagt aprikosfärgad


.... och så skorna ....
en tuff sandal

hittade jag faktiskt själv

Så gäller det att fixa till make-up och frisyr
..... där får jag hjälp av dotter och dotterdotter ...
sen´ får jag hoppas att jag duger

Efter bröllopet bjuds på lunch på
ett exklusivt festställe

Att bli bjuden på bröllop händer ju inte så ofta precis
och jag gläder mig innerligt att
få vara med på just detta.
Bruden och jag är vänner sedan 20 år

6 kommentarer:

Lisas torp sa...

Jisses Amalia - du kommer ju att bli som en brud själv!!! Oj, så fin du blir med både den klänningen och vackra sandaler till och väskan....!!!

Vilken passande present till ett mogen brudpar (som jag antar att de är)! Vad kan väl vara bättre än romantiska upplevelser med champagne och annat fint!
Jag är övertygad om att din dotter med dotter kommer att göra dej såååå fin!
Allt gott till dej och lycka till!
Kramar
Lisa

Ingrid sa...

Oj så fin du kommer att bli! Jag håller med Lisas torp, du kommer att se ut som en brud.

Och riktigt trevlig presenter har du hittat på. De blir säkert uppskattade.

Ha nu en riktigt trevlig bröllopsfest!

Kram Ingrid

Bloggblad sa...

Så roligt det låter! Och jag håller med de andra - om att du kommer att se ut som en brud själv.

Helena sa...

Så underbart fin du kommer att vara imorgon.=)
Du måste bara ta en bild på dig så jag får se sen.
Presenten är perfekt....kortet säger jag inget om.=)
Ha en underbar morgondag!
Kram

Musikanta sa...

Jag håller med Helena om att du MÅSTE ta en bild på dig i bröllopsstassen och visa oss!

Bröllopspresenten blir säkert mycket uppskattad. Och fint kort också även om jag är lite skeptisk huruvida man ska tala om hur många famnar man varit i innan man kom till den sista, haha! Den sången är ju väldigt vanlig på bröllop numera!
Ha det så trevligt i morgon!
Många kramar/M

Hannele på Hisingen sa...

Upplevelse är toppen.