söndag 1 augusti 2010

Idag är det den 1 augusti
- kräftmånad
- kantarellmånad
och de flesta har väl haft sin semester
------
på måndag är ju den sk industrisemestern slut
Min soffa blev ju snabbt såld
och det är jag glad för -
fåtöljen är ännu kvar
den får väl komma till Myrorna
så småningom
om inget intresse visats inom tre veckor
Ny soffgrupp ska det bli -
jag vet hur den ska se ut -
nu gäller det bara att hitta densamma
och bråttom har jag inte
Solen är tillbaka hos mig
och idag blir det nog en skön promenad
ner till havet

4 kommentarer:

Lisas torp sa...

Så härligt att bli av med något som man länge gått och tänkt på - jag antar att det är så.
Säkert kommer den nya soffan att bli toppenfin och förnya hela ditt hem!
Ha en härlig söndag!
Kram
Lisa

MårsArt sa...

Aha, det blir en ny soffgrupp-inte lätt att välja.
Jag köpte ny för ett år sedan, och är nöjd med den.
Kram
Agneta

Erika sa...

Såg igår hur dom varnade för alla som skulle köra till sina hemorter på grund av den avslutande semestern. Dom ombads tar det väldigt lugnt, också på grund av vattenplaning osv. Tänk att vi människor så vuxna som vi är, måste bli tillsagda att vi ska tar det lugnt i trafiken, är det inte en självklarhet..tydligen inte för alla, med tanke på varningen via tv.

Ja, nu är vi inne i en ny månad, tycker det är inget sedan jag själv var mitt uppe i min flytt. Känns som jag bott här i en evighet.

När jag för mina tankar väldigt lång tillbaka i tiden minns jag sjön där hemma där vi fiskade kräftor. Vi fick så mycket att vi kunde sälja till en affär inne i stan. Sedan hade vi kräftskiva för släkt och vänner. Kan se alla kräftlyktor hänga där hemma i finrummet, alla glada skratt, alla vänner. Vilka minnen. Tider som känns en evighet sedan, och visst är det en hel evighet sedan.

Roligt att du fick din soffa såld så fort, hoppas din fåtölj också går samma håll. Men det är kanske inte hela världen om den inte blir såld, du nämnde Myrorna. Hoppas du finner den nya soffgruppen, du vill införskaffa.

Just nu skiner solen här, men det har annars varit dåligt med solsken under några dagar då regnet har visat framfötterna istället. Nu tycker jag det kan räcka med det blöta.

Har också känt mig som en säck potatis i uppförsbacke några dagar, men idag börja det gå åt rätt håll. Igår däremot var det inte roligt, båda händerna och handlederna värkte och vänster arm, ett slag trodde jag att jag fått något reumatisk som satt sin boning i mig, så det var riktigt skrämmande ett tag. Men som sagt idag är det bättre över hela mig.

Tror nog jag överansträngde hela kroppen där nere vid all städning, plus bärande av lådor in i flyttbilen, och så ur samma bil här. Jag hjälpte nämligen till att bära ut lådor vid flytten och samma när vi kom hitupp.Däremot möbler befattade jag mig inte med. Jag tog sådant som jag klarade av att bära. Kan inte låta andra göra allt jobb det var trots allt jag som skulle flytta.

Så nu har jag gnällt färdigt. :)

Kram vännen från mig och lilla solen som lyser så fint mellan björkarna.

Anonym sa...

Vad roligt med planer på en ny soffgrupp... du hittar nog en som motsvarar dina önskemål snart. Det finns så mycket fint... och fult;)

Så roligt det skulle vara att träffa dig, men, min vän, det hinns nog inte med denna gång. Jag och min nynäshamnsväninna ska vandra på söder denna gång. Det har vi bestämt sen länge. Vi brukar träffas i Stockholm och ha en heldag tillsammans en gång om året. Oftast har vi gått på Djurgården... Rosendal, Valdemarsudde och till några roliga affärer i Gamla stan. Sen äter vi gott förstås och fikar på nåt gott ställe. Vi har varit väninnor i 40 år!

Lev väl min vän.
Kram Eva-Mari