onsdag 18 augusti 2010

I MORGON ....

(naglarna är inte mina)
.... blir det manucure för mig.
Måste nämligen vara fin till på lördag -
då ska jag gå på bröllop!!
En väninna och fd arbetskamrat till mig
ska nämligen gifta sig,
så det gäller att snofsa upp sig så gott det går.

Om några dagar ska jag berätta mer
och visa bilder på min klädsel,
på gratulationskort och present.
---------

Före behandlingen ska jag gå och
titta på en ny fåtölj och sittpall.
Min nuvarande fåtölj ger mig ont i ryggen
- dessutom är den solkig.
Hoppas att Myrorna vill ha den.

Soffan har jag ångrat mig på och ska behålla.
En tapetserare ska justera sittkuddarna
och då blir den fin igen.

5 kommentarer:

Lisas torp sa...

Åh, så fin du kommer att bli! tycker ju redan att naglarna är jättefina!
Så kul att få gå på bröllop! Inte ofta man får göra det numera!
Så skönt att det löst sej med soffproblemet!
Klokt att skaffa sittvänlig fåtölj!
Lycka till med alla förberedelser!
Kram
Lisa

Ingrid sa...

Så roligt att få gå på bröllop! Du kommer säkert att bli jättefin och inte bara om händerna.

Det ska bli spännande att få reda på lite mera senare.

Kram Ingrid

Agneta sa...

Hejsan, Eleonora!

Bröllop tillhör inte vanligheterna i dagens läge, som "förr" ;-)
Roligt att få klä upp sig, det gör gott för humöret.

Så bra att du kan få din soffa fixad. Allt gott ha något "invant" kvar..

Jo, du skriver i din profil här till höger att du målar. Och som stor vän av konst, färg o form så undrar jag vad? Tavlor? Olja/akvarell eller?
Kan inte hitta något av dina alster någonstans, varken konst eller skriverier :-)
Skulle vara så intresant sååå att få se vad du kreerar!
Jag har köpt både oljefärg samt två små dukar, men inte kommit i gång, för jag har ingen aning om hur man gör, men har lovat mig själv att något fantasikludd ska det bli..kanske.
Ack ja, vilka idéer jag får, kan inte ens få till en streckgubbe :-))
Nåja, det är ju modernt med olja på duk i en enda färg :-)

Jag önskar dig en riktigt trevlig dag/kväll med väninnan och blivande maken.

Kramen, Agneta

Anonym sa...

Så roligt att få gå på bröllop! Det är alldeles för få i min värld!

Kul att leta fåtölj, fast de kostar skjortan nuförtiden. Har inte myrorna nån som du kan få omklädd i samma tyg som soffan?? Gamla fåtöljer är ofta mycket skönare än nya. Jag har en Laminofåtölj som jag älskar! Den blir bara vackrare med åren. Dyr i inköp men den räcker resten av mitt liv!!

Njut hos din manikyrist!

Kramar Eva-Mari

Erika sa...

Så roligt att du ska på bröllop. Är säker på att du kommer att blir så fin så.

Här har solen gömt sig denna fredag, och under natten har det regnat ganska så mycket. Men det gör inget.
Snart går det mot slutet av denna månaden, så fort allting går.

Önskar dig en trevlig helg, och allt gott inför brödloppet du ska gå på.

Kram