fredag 3 september 2010

FREDAG

Idag har jag varit väldigt aktiv!
Strädat, tvättat en maskin, strukit,
handlat och bakat en sockerkaka


Dessutom har jag städat bort sommar-
blommor från balkongen och
gjort en lättare städning där också.

Dottern och hennes familj har rest
till London på långhelg, så på söndag
ska jag hjälpa dem att visa vissa möbler på kolonin,
(som ska skänkas mot avhämtning)
De måste komma bort inför den nu
äntligen stundande försäljningen.

I morgon ska jag bjuda dotterns svärmor
på lunch. Det blir


Avocadomousse
Kyckling med gräddstuvade kantareller
och ris samt sallad
Gräddglass med sockerkaka

EN SKÖN WEEKEND ÖNSKAR JAG ER


2 kommentarer:

Ingrid sa...

Den där sockerkakan ser ju bara för stilig ut! Den smakar säkert väldigt gott.
Och vilken meny du ska bjuda på idag.

Ha en riktigt härlig helg med alla aktiviteter du har på gång!

Kram Ingrid

Tankevågor sa...

Vilken fin sockerkaka! :-)
Den där menyn lät hur god som helst. Man ska passa på att äta kantareller nu när de finns tycker jag. Så gott så gott!
Kram och ha en skön söndag!
// Lisbeth