lördag 7 november 2009

TÄNK ATT FÅ ÄTA SIG MÄTT ......

...... på hummer - till lunch - en vanlig fredag!!!

Det fick jag igår. Min gullige svärson ringde kvällen innan och sa: Gå hem till oss så kan du ta en hummer i kylskåpet - som "blivit över" från deras festmiddag. Så efter besök i mataffären pinnade jag upp till dom och hämtade min "vinst" - gissa bara om det smakade! Sedan gick städningen som en dans.




Till fredagsmiddag hade jag bjudit dotter, svärson och de två barnbarnen på TACO-buffé, något som Isabella inspirerade mig till att laga. Barnen älskar att få plocka till sig sånt´som dom gillar och rulla in i en Soft Tortilla. I hastigheten glömde jag fotografera det härliga matbordet - alla var superhungriga - så det blev mer eller mindre överfall på maten. Där fanns i alla fall; stekt köttfärs med tacosmak, kycklingfilé, minimajs, tomat, gurka, paprika, oliver svarta + gröna, guacamole, vitlöksdressing och sallad. Alla grönsaker fint småhackade och utan det blöta inkråmet.
Barnen fick Coca-Cola som dryck och vi vuxna festade på Selvarossa rödvin.
Det var evigheter sedan jag hade Familjen på middag, så det här var verkligen på tiden. Litet dåligt samvete har jag haft för det, eftersom dom är snälla och bjuder hem mig så ofta. Glädjande för mig var att maten passade och smakade gott för alla i familjen.
Den underbaraste rosenbukett man kan tänka sig - den fick jag!



TVn fick vila denna kväll, så därför får jag väl kolla IDOL i reprisen.

9 kommentarer:

Helena sa...

Vilken härlig fredag du hade.=)
Jag är så glad att jag orkar åka och pyssla idag för jag har missat en del träffar på sistonde.
Ha en skön dag vännen!
Kram

Ingrid sa...

Vi såg inte heller på Idol, vi föredrar Dobidoo och Skavlan. Idol kan man följa på annat sätt.

Ha en riktigt härlig helg!
Kram Ingrid

Dubbelörn sa...

Underbart med familjemiddag :). Perfekt mat, alla blir nöjda ;).

Hummern är jag dock extraavis på...

Kram

Lisas torp sa...

Oj, så vackra rosor!!!
Jo du, det kallar jag lyxliv - hummer till lunch en fredag! Du tog väl ett glas champagne till också?!:-)

Ja, tacos verkar vara en populär rätt för barn och unga, så jag kan förstå att det smakade!
Det låter jättegott alltsammans!
Ha en härlig helg!
Kram
Lisa

Hannele på Hisingen sa...

Så härligt och så gott,
kram.

Helena sa...

Ja du helgen var väl intensiv så det var skönt med en vilodag igår.
Nu blir det inte så många oplanerade bara vara helger när det börjar lackas mot jul.
Jag ska verkligen försöka att inte stressa i år och bara göra det jag tycker om och orkar.
Förra året hade jag en jättejobbig höst/vinter + att A blev sjukskriven pga stress så julen kändes bara jobbig.
Jag älskar annars adventstiden och dagarna efter julafton.
Själva julafton blir oftast för intensiv för att jag ska orka med.
Ha en mysig tisdag vännen min!
Kram

Stina sa...

Så vackra rosor du fått.:-) Kram

Musikanta sa...

Jag försöker att komma ihåg att fotografera matbordet INNAN gästerna har börjat äta! I synnerhet när Mirren lagar mat eftersom hon lägger upp allt så fint och konstnärligt.

Det lyckas ungefär varannan gång! Men bilderna på rosorna var i alla fina.

Hummer har jag säkert inte ätit på 40 år. MM är ju vegetarian så det blir inte av att köpa ens en halv hummer till sig själv...
Kramar!

Vero sa...

Vilken lunch. Wow!