söndag 16 mars 2008

Mitt vardagsrum

Jag har tidigare lovat att visa mitt vardagsrum. Nu har jag plockat ihop några bilder så ni kan se hur jag bor.

Från hallen ser man rakt fram in i vardagsrummet - bokhyllan och en liten 80-tals grupp.


På bordet står ett vackert glasfat med karameller av glas.
Vid sidan av soffgruppen hänger denna favorittavla.

I fönstret kan man se mitt allra första försök till liten tavla., målad på Öland.


I bokhyllan har jag placerat några små söta mindre glaskonstverk.

I fönstret vid soffgruppen blommar just nu 2 fina Saint Paula.

Och här är soffgruppen.


TVn är placerad till vänster om soffgruppen. Dörren leder in till mitt sovrum.

Ja , ungefär så här har jag det i mitt vardagsrum.




8 kommentarer:

Christina sa...

Så vackert och gästvänligt, känner riktigt hur jag sitter i soffan hos dig och småpratar.
Bara så fint du har det och tavlan i fönstret är bara så fin.
Ha det gott min goa vän
Kram

Helena sa...

Vad fint du har det....känns riktigt ombonat.
Jag har lite svårt för allt det här vita som är nu.
Kan tycka att det är snyggt hos andra men vill inte ha så själv.
Ha en mysig söndagskväll min vän!
Kram

junhe sa...

tack för dina fina ord i min blogg. jag har inte hunnit tvätta handdukarna än-så jag vet inte om trycket håller, men det hoppas jag =) vilka fina stolar du har tillsammans med bordet...ser gammalt och antikt ut =) tjoa till nästa gång du är i krokarna...vi kan säkert få till en fika tillsammans =) ha dt gott/ kram junhe

Stina sa...

Du har gamla fina möbler, ser jag. Ser mysigt och fint ut.:-) Kram Stina

Christina sa...

Nu har jag handlat hem mat och sen skall barnbarnen måla ägg och vi skall påskpynta, jag kan inte låta bli...
Tänker varje år att nu skall jag inte göra så stor affär av helgdagarna men kan inte låta bli....
Önskar dig en skön dag vännen min
Kram

Gisan sa...

Du har ett mycket vackert och hemtrevligt vardagsrum! Kramar...

Linneagården sa...

Hej Hej!
Vad trevligt vardagsrum du har med en massa detaljer att kika på. Fina gamla stolar.
Glad Påsk //madelene

Isabelle sa...

Vad roligt att få se hur du har det. Sådana där glaskarameller har jag också haft men de har försvunnit med tiden (precis som riktiga har en tendens att göra ;-)