onsdag 19 mars 2008



G L A D

P Å S K






















Skärtorsdagen ska jag ha min dotters svärmor här på lunch. Tänker servera sill, ägg, lax, ugnsomelett med färsk sparris och en sallad - därefter kaffe och liten kaka.


På Långfredagen är jag bjuden till dottern på middag och det gläder mig .... hon lagar alltid så god och spännande mat.


På Påskaftonen tar jag tåget till Halmstad för att hälsa på min svåger under några dagar. Sedan min syster dog för 3 år sedan, brukar jag åka till honom litet då och då, .... det blir annars så ensamt för honom under långhelgerna. Han köper alltid massor med god, läcker fisk och skaldjur och jag lagar maten efter bästa förmåga. Litet tillbehör brukar jag få komplettera med.


Mina bloggvänner får jag hälsa på när jag åter är hemma igen.


EN RIKTIGT GLAD PÅSK ÖNSKAR JAG ER ALLA

17 kommentarer:

Christina sa...

Det låter som en riktigt trevlig påskhelg och det är du värd.
Önskar dig också en GLAD PÅSK
Kram vännen

Isabelle sa...

Ha så trevligt. Önskar dig en riktigt Glad Påsk! Kram.

Gisan sa...

En riktigt Glad Påsk till dig med!!! Kramar...

Helena sa...

Vilka härliga bilder.=)
Ha nu en riktigt Glad Påsk vännen!
Kram

Inkan© sa...

Glad Påsk och håll igen på godiset....hi,hi
Kram!

Dubbelörn sa...

Låter som en riktigt skön påsk!

Blir riktigt hungrig när jag läser om alla godsakerna du beskriver...
*gapskrattar*

En stor påskkram till dig

Ingrid sa...

Tack snälla du för dina vänliga ord. Visst ska vi väl försöka hålla kontakten. Jag lägger in dig i min blogglista så är det lätt för mig att hitta tillbaka hit igen.

Ha en riktigt fin helg!
GLAD PÅSK
Kram Ingrid

http://stenstugu.com

Pia sa...

Hej Eleonora!

Jag hoppas att allt är bra med dig och de dina och önskar er en riktigt
GLAD PÅSK!

Kram

Amber sa...

Glad Påsk, Eleonora! Här

http://scienceblogs.com/aardvarchaeology/2008/03/trickortreating_with_the_easte.php

kan du se din lilla fästman utklädd till påskkäring - hans lillasyster står lägst till vänster - gulligt , eller hur?!

Ät gott och njut nu under påsken! Kram!

Amber sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Amber sa...

Äsch, adressen kommer inte med hur jag än gör - jag tog bort ett inlägg med den misslyckade i. Gå in på min blogg och kolla på den lilla texten så hittar du länken till påskkäringsbilden. Krångel-krångel.

Elisabeth sa...

Stor varm påskkram till dig, min vän... ja, jag skickar flera stycken förresten!

XXX och 000

Hannele på Hisingen sa...

Glad påsk!

bollebygdsbo sa...

Jag hoppas att din Påsk blev riktigt bra.
Min Påsk har varit bra och fin.

Christina sa...

Välkommen hem igen....
Ha en riktigt skön kväll vännen
Kram

Bilder från min kamera sa...

Hoppas Din Påskhelg varit avkopplande och skön. Att åka bort från den hemvanda miljön är bara nyttigt. Då är det roligare att återvända hem igen. T.o.f måste man se lite annat umgås med människor som man kanske inte alltid ser alltför ofta.

Har det så bra!

BiRDiE sa...

Var ääääär du? Saknar.
Kram.