måndag 31 mars 2008

De sista pelargonerna från källarförvaringen är nu planterade. Det var 11 st som överlevt och nu hoppas jag att alla ska ta sig för i år vill jag ha många på balkongen.


Sedan tre veckor har jag försökt äta mer fettsnålt och motionerat mer. Min önskan är ju att tappa några kilo inför sommarsäsongen. Jag älskar mat och har nog alltid varit noga med vad jag stoppat i mig, men ibland kanske njutit för mycket av "det vita" (som nu är bannlyst) + majo . Även vinintaget är reducerat till fredag/lördag. Jag har hittills tappat 2 kg och är jättestolt över det. Nu gäller det bara att hänga på så att det blir fler.

Dottern har lagt upp en meny till mig och den följer jag slaviskt - och faktiskt är det god mat och mycket mat jag får äta, så hungrig behöver jag då inte vara. Menyn bygger på Viktväktarnas idé.

Min stående frukost är - 1 tallrik lättfil med linfrö, 1 glas sockerfri Tropicana-juice, 2 knäckebröd (fiber) med 1 msk keso på varje + 1 skiva kalkon och 1 cocktailtomat.


Till lunch blir det ofta 2,5 dl soppa (tomat el. sparris) + 1 knäckebröd eller omelett på 1 ägg med rödlök och tomater.
Middagarna varierar mellan fisk, kött, fågel och sallader.
Mellanmål - frukt av alla slag.
Nu blir det en promenad före lunchen och sedan planerar jag hjälp med tvätt/strykning hos dottern.
STOR KRAM TILL ALLA SOM HÄLSAR PÅ



11 kommentarer:

Christina sa...

Här är en till som älskar livets goda men som också skulle behöva gå ner i vikt.
Varför skall det vara så svårt, varför kan man inte få unna sig god mat?

Blir så less på det....
Önskar dig lycka till och jag tror säkert att du klarar av det.

Kram vännen

Stina sa...

Det låter ju väldigt gott det där.:-) Kram Stina

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Jappp..jag kör med diet nu...en snabkur med soppor...efter ett par veckor ska jag köra som dig!!Lycka till!!!!!

~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨`·.,(¯`·´¯)¨¨¨¨¨¨¨¨
¨¨¨¨¨¨¨¨¨(¯`·´¯).·´¨¨¨¨¨¨¨¨¨
~♥ W I T H`·.,.· L O V E ♥~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨Mamma Millan¨¨¨¨¨¨¨¨
~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~

Helena sa...

Här är det en till som behöver gå ner i vikt.
Men man kan inte göra allt på en gång så nu fokuserar jag på att bli bättre i lederna först.
Hoppas att pelargonerna blir fina.....med dina gröna fingrar så är det nog ingen konst att driva upp dem.=)
Ha en skön kväll vännen!
Kram

Gisan sa...

Jag känner igen det där med lite för mycket "volanger" runt midjan. Jag har just idag insett att jag inte kommer vilja åka till stranden med barnen till sommaren om jag ser ut som jag gör nu. Så det är bara att sätta igång. Alldeles nyss blev det en kvart på träningscykeln. Inte mycket, men bättre än inget. En kvart om dagen... Lycka till! Kramar...

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Men tack så hjärtligt för allt varmt o fint du skrev ju!!!!!!
Ojoj, gullvivor?????Va tidigt..bor du neråt???? Ne här på västgöta slätta har det knappt kommit tussilago ju!!!!

Ha det gottKram Millan...så kämpar vi vidare då...med våran minskningskur!!!

~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨`·.,(¯`·´¯)¨¨¨¨¨¨¨¨
¨¨¨¨¨¨¨¨¨(¯`·´¯).·´¨¨¨¨¨¨¨¨¨
~♥ W I T H`·.,.· L O V E ♥~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨Mamma Millan¨¨¨¨¨¨¨¨
~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~

Gisan sa...

Jag har ledsnat på blogg.se nu Välkommen till http://gisans.blogspot.com/ Kramar...
OBS! Inget aprilskämt!

junhe sa...

godmorgon...kökshanddukarna med tryck är tvättade och trycket sitter kvar =)) hoppas dina pelargoner klarat vintern, de är så fina tycker jag =) ha dt gott/ kram junhe

Christina sa...

"Tittar" bara till dig lite
Kram vännen

BiRDiE sa...

Det låter som lite GI-stuk på det där - vilket jag varmt förordar. Dock låter en omelett på ETT ägg väldigt lite... ;)

Lycka till även i fortsättningen, från en som OXÅ skulle behöva ta några kilo innan sommaren...

Kram!

Elisabeth sa...

Ja... här är det ju lite tvärtom! Jag skulle behöva gå upp lite, tror jag!
Alla klagar på mig och min vikt.. men det är inte så att jag har bantat på något sätt, utan det är mer att mat inte har varit av något större intresse under ganska lång tid!
Sen har jag ju opererat bort gallan... vilket gjort att jag är väldigt försiktig med allt som är fett! För jag blir rejält dålig om jag äter för mycket sånt!
Vin... kan jag inte dricka alls längre! (Senast jag gjorde det så låg jag och spydde en hel natt utav två vinglas..!)

Varm kram... alltid!

Ps. Jag håller tummarna för dina pelargoner!!