fredag 28 mars 2008

Idag har jag köpt veckans blomma - en Campanula - som antagligen kommer att stå vacker i ett par veckor och glädja mig med sin vackra färg.



Pelargonerna - som jag planterade om den 11 mars växer och frodas. Alla krukorna har klarat vintervilan i källaren. I morgon ska jag hämta upp ytterligare 20 st. Nu får jag problem med var jag ska sprida ut dem men jag tror de får stå på bordet i matrummet.



Nu ska jag börja med fredagsmiddagen; lövbiff med bakad potatis och en stor sallad med vitlökssmak. Mums!



8 kommentarer:

Inkan© sa...

Tänk jag har snart köksbordet fullt av pelargonkrukor. Oj så fina de börjar bli.
Ändå har jag några som jag ska skära nu i helgen och planta nya skott av.
Men det är så härligt att kunna ha dessa blommor ute på gården, på trappen och de blommar ju tills vintern kommer igen.
Och grannarna njuter av dem och snor skott och blir glada.

Hannele på Hisingen sa...

Campanula är min favoritblomma, den kan du plantera ute i trädgården, överlever flera år.

Eleonor (Elle) sa...

Go´morro´n! ja, klockan är förmiddag men jag sov så dåligt i nat o på morgonen komsömnen ...sååå.... osv...

jag stod på Willys med enCampanula i handen o en alldeles otroligt tjusig blommkruka ...Men jag säger som de i "Let´s Dance "MEN" hade inte plats att ta det med mej hem .. cykelkorgarna var redanöver fulla.... så det får bli en annan dag ... Tycke vväldigt mycket omden o färgen är ju bara så vacker !!!!! kram,

Helena sa...

Oj vad dina pelargoner växer....du måste vara begåvad med gröna fingrar.=)
Ha en fortsatt bra helg vännen!
Kram

Christina sa...

Blommor är underbart och det är så härligt när man köpt någon ny, är också så svag för dem.
Låter underbart gott med maten, synd att den är uppäten:)

Ha en skön lördag vännen
Kram

Bilder från min kamera sa...

Campanula har jag aldrig sett eller hört talas om. Det finns så många olika sorter så alla kan man inte hålla koll på.

Pelargoner finns i så många fina färger, är också en blomma som funnits så länge jag kan minnas.

Dom stod i min mormors fönster och mamma hade fullt av dom i köksfönstret. Förr var det mer en blomväxt som alltid stod i köksfönstret, inte i något av rummens fönster. Har jag fel i det eller var det inte så förr?

Önskar dig en fin solig dag!

Gisan sa...

Gröna fingrar finns det här ser jag :-) Jag förstår att blommorna trivs i din omtänksamma vård. Kramar...

BiRDiE sa...

Åh, bakad potatis?!
Vet du att jag drömde om det inatt, och bestämde mig för att göra, tillsammans med skagenröra? Kanske idag, rentav ;)

Kram Eleonora, hoppas du haft en mysig helg.