tisdag 18 mars 2008

För en vecka sedan tog jag upp pelargonerna från källaren och de har redan givit många ljusgröna blad.



Så här ynkliga var de från början.


Bredvid på köksbordet har jag dessa vackra vita påskblommor.

Jag är urdålig på att fotografera - alla bilder blir för mörka. Jag har inte lärt mig att ställa in kameran rätt. Det måste jag bli bättre på.

Idag har jag sytt nya gardiner till matrummet. Tyget passar perfekt till mattan. Jag har helfordrat dem och känner mig riktigt nöjd med resultatet ........ speciellt med tanke på att bara det att "plocka upp en knappnål" är jättejobbigt med mina stela händer. Färgerna är café-au-lait (som även stämmer mot väggarna) och mild turkos.



Det färdiga resultatet och jag är sååå nöjd!


6 kommentarer:

Stina sa...

Nä, nu kom jag på att jag skulle ta hand om mina pelargoner ute i garaget kanske. Ha det gott gumman.:-) Kram Stina

Helena sa...

Härligt att pelargonerna skjuter iväg.
Jättefina gardiner.....jag är urusel på att sy på maskin.
Ha en mysig påsk men din svåger.
Kram vännen!

Inkan© sa...

Jag har också börjat med att tukta gamla pelargoner -samt att stoppa en del avklipp som sticklingar i ny jord. De verkar ta sig...
Men vårupplevelsen kom av sig när all blötsnö började välla över oss.
Det känns inte så kul.

Christina sa...

Visst spirar livet, härligt att se.
Jättefina gardiner, du är jätteduktig med tanke på dina stela fingrar.
Men man skall aldrig ge sig....
Ha en skön kväll vännen
Kram

Elisabeth sa...

Såg via Christina att du åkt iväg över påsken... hoppas du får några trevliga dagar, min goda vän!

Så smakfullt och hemtrevligt du hade i ditt vardagsrum... och inte visste jag att du var så himla duktig på att måla? Målar du nu?

Varm kram...

Christina sa...

En riktigt GLAD PÅSK till dig
Kram