torsdag 1 november 2007

NOVEMBER-mörker

Saker kom i vägen och jag kom aldrig iväg till Nationalmuseum och ROSLIN-utställningen som jag hade planerat. Men nu idag blir det av. Ska åka dit med bloggvännen Amber och det ska bli mycket intressant. Har tidigare i höstas läst om Alexander Roslin på min konsthistoriekurs, så något lite vet jag.

November månad är mörk och trist. Den andra är det min s.k. bröllopsdag - och även om det nu är många år sedan vi skildes - känns det lite konstigt just den dagen. Inte för att jag tänker fira eller sörja - det är bara tomt på något vis, mycket tomt. Men det blir väl så när man inte har en ny kärlek vid sin sida.

Man kan ju lysa upp månaden med att förbereda julklappsinköp till barnbarnen. Dessutom måste jag bygga upp en ny "under"-garderob dvs bh, trosor, pyamas, morgonrock och det tar sin lilla tid att söka rätt på allt och prova i hytter, där man kommer att se ut som en skräck och bli deprimerad. Säg den kvinna som inte blir deprimerad i en provhytt, i det hårda, avslöjande ljuset.

En skön dag önskas alla som tittar in här!

15 kommentarer:

Elisabeth sa...

Men du... du måste väl vara en alldeles liten fantastisk människa? Jag har inga ord.. mer än TACK snälla, söta vän.. och ikväll ska jag läsa i lugn och ro!

Jag "kände" dig inte förut, och så kom du in i mitt liv,i min svåraste tid... och är en livlina! Du måste alltså vara en sådan här liten ängel...!!

Stor och varm kram...och från hjärtat tack..!

Eleonora sa...

Elisabeth:
Du har berört mig, så enkelt är det. Läsningen blir ju inte det roligaste, men kanske kan det ge något nytt eller lite tröst.

bollebygdsbo sa...

Jag sa tidigare ikväll till maken att det är faktiskt skönt med dessa mörka kvällar nu.
Man kan ta det lugnt och det finns inga "måsten" utomhus för tillfället.
Inne kan man hitta på en hel del kul och avkopplande saker.

Eleonora sa...

Tack söta vän för din hälsning. Ha en fortsatt riktigt god kväll tillsammans med maken och hitta på nåt avkopplande. Kram

Gisan sa...

Jag kom aldrig iväg på den utställningen. det var så mycket jag ville göra. Men jag lyckades få till en lagom blandning upplevelser och vila. En skön semester m a o. Kramar...

Eleonora sa...

Gisan:
Roligt höra att din tur till storstaden var lyckad. Jag var igår på Roslin och det var underbart fint. Hur mycket folk som helst och trångt. Ha det gott och kramar

Christina sa...

Tack vännen för dina alltid så tröstande ord.
Ha det riktigt gott
Kramkram

Helena sa...

Ja november är en trist månad men som du säger kan man ju lysa upp den med lite julförberedelser redan nu.=)
Hoppas utställningen var bra....kul att gå på sånt ibland.=)
Ha en mysig helg vännen!
Kram/Helena

Eleonora sa...

Helena:
Utställningen var mycket bra - många tavlor - och hur mycket folk som helst! Efteråt bjöd jag min (bilkörande) bloggväninna Amber på te på Atrium (NM:s restaurang/Café) så vi hade en mysig avslutning på besöket. Kram

Eleonora sa...

Christina:
Ta det nu lugnt och ha det skönt. Trevlig helg, kramkram

Elisabeth sa...

När Carolina och jag var till Stockholm förra året var vi på Nationalmuséet.. hon tyckte inte det var så där väldigt hippt, måste jag ju erkänna! (Eller kanske det är två år sen.. minnet..du vet!) Men vi var också och fikade på Atrium.. då tinade hon upp lite!
Ett fik som jag minns som väldigt vackert, med en varm atmosfär. (Carolina och jag älskar att gå och fika... Blå Porten, Atrium, Vetekatten..är några av favoriterna när vi är i huvudstaden!)

Ha det gott..Kram..

Eleonora sa...

Då säger vi att nästa gång ni kommer till storstaden så går vi och fikar på något ställe som ni inte har varit på. Jag kan nog finna på åtskilliga nymodigheter. Hör bara av er i god tid innan. Skön helg till er båda. Kramisar

Elisabeth sa...

Tack, min vän! Så säger vi..! Idag vaknade jag till en utsikt av vacker pudervit snö på hela min värld här utanför fönstret! Så novembermörker här, har idag ersatts med novemberljus... underbart tycer jag!

Hoppas du får en vacker helg ändå trots det lite mörka tänket..

Varmaste vinterkramar..

Eleonora sa...

Tack Elisabeth:
Även jag har fått lite snö - i vart fall på taken - det lyser upp i alla fall. Dagen ska jag tillbringa hos min dotters och städa, tvätta och stryka. Fam. är i Marbella och kommer hem i morgon. Jag brukar ställa upp med hjälp när jag orkar och idag är en sån dag. Ha det gott!

Christina sa...

Hej min vän
Tack för de rara kommentarerna:)
Du vet, att göra grafik är min stora hobby och då flyter jag in i en annan värld där jag glömmer tid och rum.
Ha en skön söndag
Kramkram