måndag 5 november 2007

MIN ARBETSPLATS

Välkommen hem till mig!





Detta är hallen och rakt fram liger vardagsrummet.



















Vid entrén står ett "halvmåne"-bord, som här avspeglar sig i hallgarderobens spegeldörr




















Ovanför bokhyllan hänger en tavla som min söta Sofie gjorde med fingerfärger när hon var 7 år. Fotot är något mörkt.












När man lever ensam ska man enligt Feng Shui gärna ha tavlor/bilder med par. Här en av Gerd Miller.















Christina undrade hur bloggarnas arbetsplats såg ut. Det här är min. Ett underbart skrivbord med grön läderskiva som min farfar har gjort i slutet av 1880-talet. De tre tavlorna till vänster har barnbarnet Sofie gjort, den mindre tavlan bredvid vägglystern är en söt favorit, målad på siden.








Bakom mig står en chiffonjé som också är tillverkad av min farfar - en pjäs jag älskar. (Farfar var inte möbelsnickare) Till höger skymtar köket. Tavlan ovanför byrån har vattenmotiv - enligt Feng Shui.




















På en kortvägg har jag placerat släktfotografier. Här syns den nya tapeten ganska bra.





Min lilla favoritbild - flicka och pojke

(Feng Shui)



































Några väl valda ord har jag ramat in. På skrivbordet ligger tre vacka stenar (Feng Shui)

Eftersom jag nu äntligen skaffat mig en digitalkamera och dessutom lärt mig för över bilderna till min data, kommer jag att fortsätta lägga in fler kameramotiv. Jag känner mig så stolt över att jag själv klarat ännu en grej. Ha det gott alla bloggvänner och kram till er alla.

9 kommentarer:

Christina sa...

Åhhh så vackert ditt hem är, underbara möbler och fina tapeter, ja ursnyggt!
Visst är det kul att kunna lägga ut lite foto, kul att besöka såna
bloggar tycker jag, man blir mer delaktig i det.
Ja du, det är ovanligt att jag inte skrivit något inlägg förrän nu, vet inte varför egentligen men blir glad att du saknat mig.
Ha det riktigt gott min goa rara vän
Kram på dig

Gisan sa...

Åh så roligt att få ta del av ditt vackra hem! Jag ser fram emot fler bilder framöver. Kramar...

Elisabeth sa...

Åh..jag som skulle läsa ditt inlägg om Roslin i lugn och ro.. men jag får komma tillbaka imorgon och läsa. Tack snälla du för att du bjuder på lite av din kunskap! Det är så så mycket värt för en som sitter lite låst just nu borta på Himlastigen i Umeå..

Kommer tillbaka imorgon och läser mer, och beundrar ditt fina hem i lugn och ro.. har lite mycket nu inför ett möte imorgon.

Sov så gott.. vackra vän!

Dubbelörn sa...

Så vackert ditt hem är... Njuter av att se det gamla möblerna.

Ler när jag ser en bild av Gerd Miller. Inte kanske så många som känner till henne så här, men i andra sammanhang. Åtminstone för oss som uppnått den mogna åldern *skrattar*.

Kramar

Christina sa...

God morgon vännen
Jasså det skall bli nya gardiner, så trevligt.
Någon särskild stil?
Önskar dig en skön dag idag
Kram

Eleonora sa...

Tack ni alla för rara kommentarer. Gerd Miller var väl inte erkänd konstnär precis - har för mig att hon gjorde teckningar till noveller, eller vad säger du Dubbelörn? Ja gardinerna hade jag tänkt i sammet - bomull ... tror jag och café-au-lait-färgade som väggarna ... tror jag.

Jennyshemochharmoni sa...

Vilka härliga bilder du visar! Ditt hem ser jättefint ut! Tack för att vi får se! :)Ha en riktigt bra onsdag! KRAM

Inkan© sa...

Så fint du har det! Och jag blev alldeles varm när jag ser din vackra chiffonjé! En nästan likadan hade min farfar snickrat - den står kvar i salen i det gamla huset på släktgården.
Den var så spännande att titta i -alla dessa små lådor och så hade farfar även gjort ett hemligt utrymme där han förvarade viktiga handlingar.
Man fick sticka in handen i mittluckan (där du har ett huvud på din) och så tryckte man på en liten träslå och vips så kunde man öppna i träramen under och dra fram hemliga lådan. Det syntes inte när man såg chiffonjén.
Jag fick veta detta efter att farfar dött. Efter att det varit bodelning.

Eleonora sa...

Inkan:
Vilken rolig beskrivning. Jag har inte funnit något lönnfack, har letat många gånger men nej ....