onsdag 14 november 2007

THE BOTTLE OF WINE

For all of us who are married, were married, wish you were married, or wish you weren't married, this is something to smile about the next time you see a bottle of wine:

Sally was driving home from one of her businesstrips in Northern Arizona when she saw an elderly Navajo woman walking on the side of the road. As the trip was a long and quiet one, she stopped the car and asked the Navajo woman if she would like a ride. With a silent nod of thanks, the woman got into the car.

Resuming the journey, Sally tried in vain to make a bit of small talk with the Navajo woman. The old woman just sat silently, looking intently at everything she saw, studying every little detail, until she noticed a brown bag on the seat next toSally.

"What in bag?" asked the old woman. Sally looked down at the brown bag and said, "It's a bottle of wine. I got it for my husband."

The Navajo woman was silent for another moment or two.
Then speaking with the quiet wisdom of an elder, she said: "Good trade....."

8 kommentarer:

Gisan sa...

Suverän :-) Kramar...

Christina sa...

Jättebra!
Så fint du har fått det här:)
Ha en riktigt bra dag vännen
Kram

Dubbelörn sa...

Den här var underbar *skrattar*.

Jag sparar för att ta fram vid lämpligt tillfälle ;)

kramar

bollebygdsbo sa...

Tack för en god historia. :-)

Tack för dina rader hos mig.
Blev glad över dem. :-)

Min bloggadress är just http://bollebygdsbo.blogspot.se
Så enkelt var det. *ler*

Magdalena Martin sa...

Hej och tack snälla du för dina goa ord, det värmer ska du veta och det är sååå roligt att få ett "kvitto" på uppskattning av det man gör :-D
Man lägger ju ner hmm lite tid på detta bloggande, trodde väl aldrig att det skulle gå åt så mycket fritid till det..., men det är ju sååå skoj! och det är roligt att dela med sig till andra, det finns ju så mycket fint att visa :)

Va mysigt du skriver om här, log gott åt tjejer *fulla* hela veckan *skratt* stämmer bra det.

Må så gott!
många kramar
Magdalena :)

Elisabeth sa...

Ett ljus i mörkret... tänk vad jag är glad att du dök upp i mitt liv!

Hoppas du sover gott.. och att din hand får bli så bra som möjligt!

Kram vännen..

Christina sa...

Tassar tyst på tå för om du sover vill jag inte väcka dig....
önskar dig en skön fredag min vän
Kram

Pia sa...

En underbar historia! Den tror jag att jag ska spara undan för att plocka fram vid behov.
Kram