tisdag 20 november 2007

Liten mini-köprunda

I Lördags tog jag en tur in till stan´. Ville gå och strosa i några butiker, som jag läst om hos flera bloggare. Vansinnigt mycket folk i farten, så jag tappade orken när det gällde vem som kunde tränga sig först. På Koffert på Humlegårdsgatan var det så knökfullt att jag bara gick in och vände. Hos Hans Mikael var det också mycket folk, speciellt i den mörka butiken. I den vita butiken hade jag tur och kunde se mig omkring ordentligt. Jag köpte en söt oval kruka, som kan användas till blommor, nötter, godis el dyl. och så blev det ett par kvistar (konstgjorda) röda bär till hallhyllan, som jag tyckte behövde lysas upp.
































Med dessa två nya inköp tyckte jag att min dag blev toppen och sakerna passade också bra så som tänket var. Nu jagar jag rutiga sidenband och det är svårt att hitta, men ska försöka ta mig till kanpp- & bandaffären på Kungsgatan. Dom har nog.



16 kommentarer:

Elisabeth sa...

Väldigt vacker kruka... och som du så riktigt påpekar, den kan användas till mycket!
Köprundor är bra, om det inte är sådan där trängsel-varning som du berättar om nu... då blir det verkligen bara en påfrestning!

Köpte en amaryllis igår.. och jag hoppas verkligen att mina ogröna fingrar kan sköta den på bästa sätt! De är så vackra och ståtliga... (blomman menar jag.. inte fingrarna!!)

Hoppas du får en bra kväll, min vän!

Varm kram...

Christina sa...

Jättevacker kruka, så himla fin blomma också:)
Önskar dig en skön kväll vännen
Kram

Gisan sa...

Kanske du kan hitta rutiga band hos Panduro. Eller någon av alla underbara scrapbooking affärer. De har ju en del band. Kramar...

Magdalena Martin sa...

Hej hej :-D
Nu har man precis kommit hem ifrån jobbet och det är alltid lika kul att läsa om man fått några kommentarer. Va fin krukan var som du köpte på Hans Mikaels!
ang toffsar att hänga på byrån mm, varför inte kika in på TIFFANYS på Drottninggatan, dom har lite i ellafall :)kanske fått in ännu mer sen jag var där sist...
*kramar* på dig

Magdalena

Magdalena Martin sa...

...och ps TACK för tv-tipset!! jag är faktiskt hemma i morgon och kan se det, va kul! :-D
kram igen!

Christina sa...

Tittar bara till dig och hoppas att du har det gott
Kram vännen

Elisabeth sa...

Godmorgon! Vilken otroligt varm och vacker tavla! Änglar som sover... trygghet i natten!
Var kommer den ifrån... ?

Hoppas du får en bra dag, min vän! Här i Umeå är det väldigt grått och mörkt ute idag! Det är som om det går mot skymning och kväll, innan man ens har stigit upp! Men... härinne finns det tack och lov lampor och ljus, som nu får ersätta solens frånvaro lite!

Varm kram..

Eleonora sa...

Elisabeth: Lycka till med Amaryllisen!
Christina: Butiken där jag köpte krukan har så mycket fint. Jag går nog snart tillbaka.
Gisan: Tack för tipset. Ska gå dit och kolla.
Magdalena: Tiffanys´var det länge sedan jag var på, så det är nog dags med en sväng dit. I Nacka (Ektorp) finns I Tid och Rum. Mycket trevlig affär. Har idag hittat tofsar till byrånycklar där.
Elisabeth: Änglar har jag hämtat gratis hos Ulf på http://veckosidan.com. Han har en jättefin blogg. Gör ett besök!
Christina: tack för din alltid så goa hälsningar.

Dubbelörn sa...

Ska in här i början av december för att kika runt i huvudstaden. Men väljer en vardag o direkt när butikerna öppnar så jag slipper trängas. Efter att vi flyttat ut hit så har trängselallergin blivit än värre *skrattar*

Kramar

Eleonora sa...

Dubbelörnen:
Förstår dig fullt ut. Jag bor ju i idylliska lilla Saltsjöbaden och tycker det är pest med all trängsel i stan,(förutom alla avgaser) men att pinna runt i butiker det gillar jag.

Christina sa...

Tack goa rara du för din omtanke.
Varmaste kramar till dig, alltid

bollebygdsbo sa...

Nu är jag här igen hos dig.
Läser om det du gör och så tänker jag på att du skrev att jag "har många järn i elden". *ler*
Även om jag inte skriver så ofta så brukar jag titta in så gott som varje dag.

Pia sa...

En sån här landsbygdsbo som jag blir lite lätt avundsjuk när jag läser om alla olika butiker man kan shoppa i om man bor i lite större stad. Suck. Som väl är finns en hel del butiker i Borlänge och Falun, så man behöver inte bli helt utan *LER*

Hoppas att du har blivit lite bättre i din tumme, så du kan hålla på med det du vill lite bättre.

Här är mörkt, kallt och blött. Jag längtar efter snö, för då blir det mycket ljusare och skönare ute.

Önskar dig en skön kväll.

Kram

Eleonora sa...

Bollebygdsbo:
Jag blir så glad när du tittar in och lämnar avtryck. Allt gott till dig denna fredag!
Pimli:
Du vet väl att affären på Gruvgatan i Falun är (även för en 08) jättefin. Kan rekommenderas. Inne i centrum finns en mysaffär som har lampor, keramik och massor med annat! Trevlig helg!

Christina sa...

Vill bara önska dig en skön fredag goaste vännen min.
Kram

Elisabeth sa...

Tittar in lite och vill önska dig en trevlig helg, goda vän!

Tack för "änglatipset"! Jag var in där och kikade lite.. blir nog att återvända dit igen, tror jag!

Varm kram..