onsdag 21 september 2011

BESÖK HOS REUMATIKERLÄKAREN

har det varit i fredags. Tyvärr låg sänkan alldeles för högt, så nu måste det bli ändrad medicinering.

Självförvållat säkert, då jag försöker trappa ner på mitt kortisonintag - sakta, sakta - men efter att ha ätit medicinen så många år, behöver nog kroppen god tid på sig för att komma ihåg att producera eget kortison. Nu får jag öka en annan medicin och lämna blodprov ofta för att se hur det fungerar och självfallet hoppas jag att det ska gå bra.

Mörkt och trist ute, men sol har lovats till i em.- hoppas på det. Nu åker jag in till stan´ och ska försöka shoppa litet som jag behöver - eller i vart fall TITTA-  om jag kan hitta något spännande.

Hoppas ni har det gott denna onsdag.Kramar till alla som tittar in!


11 kommentarer:

Lisas torp sa...

Trist när inte allt stämmer med medicinering, det måste ju tära på kroppen! Hoppas att du hittar rätt och hoppas du får en fin shoppingdag!
Kram
Lisa

Agneta sa...

Hej, Eleonora!
Men visst är det både jobbigt och trist när negativa besked fås av läkaren.
Men som plåster på såren så hoppas jag att du hittat något fint på din shoppingtur...alltid är det något som frestar :-)
Man får trösta sig så gott det går!
Styrkekramar, Agneta

Ingrid sa...

Hoppas att du gjorde några trevliga fynd att trösta dig med, när du farbror doktorn kom med negativa besked!

Varm kram till dig!

Erika sa...

Denna sänkan som har en tendens att hoppa upp och ner som en liten groda. Hoppas det rätar till sig och blir normalt igen. Visst skall kroppen ställa in sig på det egna kortisonet till slut, och dit är en liten vandringsväg.

Mina prover med sänkan inräknad var hur bra som helst, glad blev jag. Nästa vecka ska jag börja ännu en nertrappning, hitintills har det går väldigt bra.

Snart ska jag ut i det höstlika Säter, vinden drar kall denna Torsdag och nu blir det jackan som åker på.

Ska handla det sista inför helgen. På Fredag kommer dottern hit och stannar över helgen. Ska möta henne nere vid C-trumgrillen. Kommer med buss från Stockholm, tror det är så du åker när du reser till Falun. Det ska bli kul. när hon kommer. Hoppas vädret håller sig lugnt och inte himmelen öppnar alla dörrar och hivar ner regn.

Kram vännen och har en bra dag!

Eleonora sa...

Lisa:
Efter några år är kroppen van och rättar sig efter medicinen. Men det gäller att inte glömma ta den i morgonbrådskan.

Agneta:
Sänkan upp och ner - det är jag van vid - bara att käpa på litet extra när det krisar till.

Ingrid:
Fynd blev det inte men väl titt på en hel del fina saker. Avvaktar.

Erika:
Så glad jag blir att höra att dina prover var bra. Vilken lycka att dottern kommer på besök. Hoppas ni får mysiga promenader tillsammans och att du kan visa allt fint i Säter. Ha det gott!

Helena sa...

Vad trist att din sänka gått upp.
Hösten är alltid jobbig tycker jag då jag alltid mår sämre i lederna då.
Såg att du vill beställa julkort....vad glad jag blir.=)
Hoppas att du mår bättre snart finaste vännen!
Kram

Anonym sa...

Hej ! Kikar på din blogg och önskar god bättring. Apropå VV så är det naturtligtvis så att det är lättare vara två. VV dataprogram är ett väldigt bra stöd när man räknar. Vi får se hur länge vi är med, det svåra blir väl när man lämnat och ska laborera på egen hand. men jag hoppas få ett mer insikter om bl.a. portionsstorlek.
Vi hör´s och ses!
Ha det bra!
Hälsningar Kerstin F

Solstrimmor sa...

Ta hand om dig min vän! Och hoppas att du hittade nåt spännande på stan!

Kram Eva-Mari

Erika sa...

Hej Eleonora!

Helgen var väldigt trevlig och fin, vädrets makter visade sig från sin fina sida. Det enda minuset var att bussen hit i fredags var 1,5 timme försenad. En seriekrock efter en timmes färd gjorde att hon inte var nere i centrum förrän 21:00 lite surt sådant, men det som händer det händer. Hon skulle landat redan vid 19:30.

På vägen hem krockade den bussen med ett stort råddjur, dottern började tycka det blev en aning otäckt det hela, och det kan man lugnt hålla med om. Hem kom hon i allafall även om den bussfärden också blev försenad

I dag är det lite mulet ute och tanken är att stanna inomhus. Ska strax försöka få till lite middagsmat, få se vad det blir.

I morgon lovas det solsken och då går jag nog ut en runda. Bäst att tar tillvara på fina höstdagar, dom tar fort slut. Såg för en stund sedan hur löven faller från sina grenar och marken täcks snabbt av dom.

Kram kära Eleonora och tack för dina rara kommentarer.

Dubbelörn sa...

Det är ju inte alltid helt rätt att ta saken i egna händer ;). Men ändå bra att de nu har koll på dig.

Varm kram

Stina sa...

En stor kram till gumman där borta.:-) Stina