fredag 16 september 2011

Har varit hos farbror reumatikerläkare. Han kunde konstatera att min sänka var alldeles för hög. Något jag misstänkt länge - dels därför att jag försöker att sakta, sakta trappa ner på min kortisondos - och dels därför att jag varit mer än tröttaste trött. Nu vet jag varför och ska ändra litet i medicineringen.

Har också beställt tid till VC, där farbror höga-blodtryckdoktorn ska konsulteras igen. Önskar även där trappa ner på medicineringen.

I morse blev det fart på tanten. Sovrum och vardagsrum har fått putsade fönster och allt i övrigt är också avtorkat, dammsuget och putsat. Inte kan väl den lilla extra tabletten jag tog igår kväll ha satt sådan sprutt på mig?? På måndag får jag fortsätta med höststädningen i lägenheten. Sedan måste det bli rensning igen i källaren. Där samlas alldeles fööör mycket gegga.

I morgon blir det besök på Konserthuset tillsammans med en väninna, som så vänligen bjudit med mig. Det ser jag fram emot.

Solen skiner hos mig och det är skönt promenadväder. Hoppas ni också ska få en fin och skön helg.
Allt gott till alla mina rara bloggvänner!

8 kommentarer:

Erika sa...

När man blir sjuk i något så vet man vilka ställen man mer eller mindre får mantalskrivar sig på. Hoppas mina prover är bra som jag tog i början på veckan. Ska till v-centralen på måndag med anledningen av min nedtrappning av cortison. Håller hårt om mina egna tummar för jag orkar inte med mer nu.

Mitt blodtryck håller sig lugnt nu i alla fall. Införskaffade en b-trycksmätare som är värd varenda krona i kostnad. Man får vara glad numera om man vaknar en enda morgon utan något som tillstött under natten eller så fort fötterna når mattkanten på golvet.

Har rensat lite i ett par skåp i köket, slängt lite som låg där dom inte var något att spara på, förstår inte varför det låg där överhuvudtaget. Man samlar som en lite rått.

Maten är lagad, uppäten. Disken klar och allt står på sin plats igen. Idag blev det kotlett, rårivna morötter och ris med sky.

Kram vännen och har det riktigt trevligt och bra i morgon.

Lisas torp sa...

Ja, det var väldans vilken fart det var på dej!!! Skönt om du får rätt docering av pillren också!
Det låter hösthärligt med rena fönster - skulle behövas här också, men dagen har ägnats åt städning i trädgården - klippa buskar, plommonträd etc...! Vilken underbar dag vi har haft!

Ha en härlig kväll på konserthuset!
Kram
Lisa

Ingrid sa...

Så bra att du håller värdena under kontroll.

Tänk att jag slipper fundera på höststädning, det är egentligen bara fönsterna som behöver pustas, men det får vara ett tag till.

Idag har ryggen varit snäll och då vill jag också vara det ;)

Varm kram och en önskan om en trevlig konsert!

/Ingrid

margareta wårenius sa...

Hej, rolig att läsa att en liten tablett gjorde en positiv dag för dej. Skönt med dagar då man får var människa.
Själv är jag 73år och det finns mornar där jag vaknar med grisögon och orkar inte prata förrän kl 11.
svårt då det är varmt som det har varit till och från denna sommar.
- Men nu är hösten här med en frisk och härlig luft, den är bra för mej
hälsning margareta

margareta wårenius sa...

Hej igen, du skriver att du har
varit sekreterare i ditt yrkesliv. Då vet du oxå att det var ingen dans på rosor, på den tiden.

Själv har jag jobbat på Kungliga Telegrafen på Slottsbacken i Stockholm 60-70talet. Och de var ingen dans på rosor för kvinnorna. Men lärorik! Hälsningar margareta

Musikanta sa...

Den där lilla extra tabletten som gjorde att städningen gick som en dans skulle jag gärna velat ha också!

Bra att du håller koll på blodtrycket och går till doktorn regelbundet.

Barnbarnen och Mirren är nere och hälsar på eftersom Mirrmaken är i Cannes över helgen. Så lugn blir helgen inte ;-) men däremot väldigt trevlig hoppas jag.
Varm kram från Ingrid

MårsArt sa...

VAD tog du för tablett som gjorde att du fick en sån extra sprutt.
Låter som något Pippi Långstrumppiller. Skulle behöva något liknande. Hornen växer ut på mig bara jag ser dammsugaren...
Ha en skön helg och konsertkväll.
Kram
Agneta

Suss sa...

Nytvättade fönster kan göra väldigt mycket för välbefinnandet. Jag var också på mina i fredags och så fint det blev. Jag känner mig nöjd när jag slipper se en "randig eller prickit" vy utanför mina fönster.